Màster Universitari. Física de Sistemes Complexos

Nou ingrés SIIU 4 10 6 11 10 12
Matriculats 4 12 10 15 16 15
Titulats 2 8 6 9 12 10

En relació amb la cohort d'ingrés

2012-13 2013-14 2014-15 2015-16
Taxa de graduació 100% 100% 100% 82%
Taxa d'abandonament - - - 9%

Taxa d'abandonament definitiu: percentatge d’estudiants d’una cohort de nou ingrés que, sense haver-se titulat, no s’ha matriculat a la seva titulació ni a cap altra, ni a la mateixa universitat ni a cap altra de l’Estat espanyol, durant dos cursos consecutius.

Taxa de graduació (RD 1393/2007): percentatge d'estudiants d'una cohort d'entrada que acaben els ensenyaments en el temps teòric previst al pla d'estudis o en un curs més. La població de referència és la població de nou ingrés SIIU a temps complet.

En relació amb la promoció de titulats

Taxa d'eficiència dels graduats 100% 96% 89% 91% 94% 98%

La taxa d'eficiència es defineix com la relació percentual entre el nombre total de crèdits que ha superat un estudiant al llarg de la titulació en què s'ha titulat i el nombre total de crèdits en què s'ha matriculat efectivament. La població de referència és la població òptima.

Taxa d'èxit de la titulació 100% 100% 100% 100% 100% 100%
Taxa de rendiment 91% 93% 88% 85% 93% 91%

Raúl Toral Garcés
  • Damià Gomila
  • Tomàs Sintes
M. Consolación Hernández Guerra
Albert Ferrer Moreno

Compromís de qualitat

Declaració amb la qual el/la responsable de qualitat del màster expressa el seu compromís amb la qualitat i la millora contínua en el desenvolupament de les seves actuacions.

• A market model for exploitation and cooperation using the Minority Game
  • Constructive role of plasticity rules in reservoir computing
  • Data analysis and modeling of patient flow in emergency services in hospitals
  • Detecting the topological phases of the Kitaev model via complex network analysis
  • Information processing using optoelectronic delayed systems: influence of an additional delay
  • Modelling Residential Segregation for Economical Reasons
  • Multilayer reservoir computing to overcome the memory-nonlinearity trade-off
  • Network description of dynamical systems: The clustering coefficent
  • Noisy voter model with partial aging and anti-aging
  • Phase space reconstruction of semiconductor laser dynamics using reservoir computing
  • Price Dynamics in a Model of Leveraged Based Investment
  • State transfer in Open Quantum Systems
  • Stochastic games on Networks: a study on Prisioner’s Dilemma and Public Good Games
  • Studying national and international migration flows with Twitter data
  • Study of cluster crystals with two different stochastic models and two different repulsive potentials
  • Vegetation Front Dynamics
  • A Consumer-Resource Description of Public-Goods Production in Microbes
  • Active cluster crystals with Vicsek-like alignment interaction
  • Application of a neural mass model to study phase-amplitude coupling
  • Autonomous dynamical systems based on hardware implementations of delay-reservoir computers
  • Cluster Crystals under an external flow
  • Collective motion of Brownian walkers in a Birth-Death gradient
  • Complex Photonic Systems for Post-Processing Communication Signals
  • Front motion in a non-local Fisher-Kolmogorov-Petrovskii-Piscunov (FKPP) equation
  • Memory in Idiotypic Network Dynamics
  • The noisy voter model with contrarian agents: a theoretical and computational study
  • Dynamics of attracting Brownian particles
  • Exact Computation of Percolation Cluster Sizes in Finite Networks
  • Field theory for recurrent mobility
  • Financial contagion in the interbank market
  • Improved detection of collective rhythms in multi-channel electroencephalography signals
  • Modelling Quorum-Sensing mechanisms in bacterial populations
  • Multiple options noisy voter model: application to European elections
  • Searching Chimera States in the Nonlocal Complex Ginzburg Landau Equation
  • Sincronització quàntica en sistemes optomecànics
  • Sobre la forma de l'espai semàntic. Què podem deduir de les propietats estadístiques de llarga escala de textos?
  • Synchronization in a Neural Mass Model
  • Universality of the fundamental diagram in pedestrian dynamics. A study based on social force models.
  • "Dynamics of vascular branching morphogenesis"
  • "Photonic Reservoir Computing: el paper del modulador Mach-Zehnder"
  • Circuit neuronal en la regió de l'hipocamp
  • Cooperació en propagació epidèmica