Màster Universitari. Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica
Any acadèmic 2019-20
Informació general sobre els TFM
El Treball de Fi de Màster (TFM) s’ha de considerar com una assignatura més del pla d’estudis, i per tant, estarà sotmès a les mateixes normes i regulacions generals que s’apliquin a les altres assignatures.
Matrícula del treball de fi de màster
El nombre màxim de matrícules per superar l'assignatura del TFM és de 4 més una matrícula addicional que serà concedida per la direcció del Centre d'Estudis de Postgrau, previ vistiplau de la direcció del màster.
En cas que la defensa del TFM no es pugui fer el mateix any acadèmic de la matrícula, es podrà fer una matrícula anual per tutela acadèmica.
La matrícula per tutela acadèmica ha de ser consecutiva.
Inscripció del projecte del treball de fi de màster
Una vegada realitzada la matrícula de l'assignatura corresponent al TFM l'alumnat formalitzarà la inscripció del projecte de treball de fi de màster dins els terminis establerts per a cada una de les titulacions.
Les sol·licituds d'inscripció del Treball de Fi de Màster es faran per l'aplicació https://postgrau.uib.es/tfm
Heu de tenir en compte el següent per emplenar el formulari:
- Introducció del títol del TFM (no escriure tot en MAJÚSCULES).
- Nom i llinatges del tutor/a i el seu correu electrònic correcte.
- Guió del TFM en format PDF i amb un tamany inferior a 100MB.
Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació.
Lliurament del treball de fi de màster
Una vegada acceptada la inscripció del projecte del TFM l'alumnat el podrà lliurar dins els terminis establerts per a cada una de les titulacions.
El lliurament consta de dues accions:
- La primera es farà accedint a l'aplicació https://postgrau.uib.es/tfm
- La segona es farà accedint a l'assignatura de TFM de l'Aula Digital de la vostra titulació. Aquí haureu de lliurar el mateix fitxer a la tasca "Lliurament del treball de fi de màster (versió definitiva)"
Heu de tenir en compte el següent per emplenar el formulari:
- El document del TFM ha de ser en format PDF i amb un tamany inferior a 100MB.
- La Portada del TFM, què es troba a l'apartat "Impresos de màster".
- La llicència de distribució del TFM es cumplimentarà a través de la mateixa l'aplicació.
Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació. La signatura d'aquesta llicència per part de l'alumne/a i el tutor/a permet autoritzar la publicació del treball al repositori institucional per la seva consulta pública.
Defensa del treball de fi de màster
La direcció del màster pot nomenar un o diversos tribunals a l'inici del curs acadèmic o nomenar un tribunal específic per a cada TFM.
Procediment:
- La direcció del màster farà arribar la còpia del TFM als membres del tribunal.
- La direcció del màster comunicarà als serveis administratius la composició del tribunal i la data de defensa i ho farà públic.
- El president del tribunal convocarà als altres membres, al/a la tutor/a, i/o cotutors, i a l'autor, en un mínim de 10 i un màxim de 15 dies hàbils.
- Els serveis administratius elaboraran l'acta corresponent.
Avaluació del treball de fi de màster
La qualificació obtinguda s'incorporarà a l'expedient una vegada superats la resta de crèdits del títol.
Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin.
Recursos a la web de la biblioteca de la UIB: Definició, normativa i altres temes realacionats amb el plagi i com evitar-ho.
Integritat acadèmica, plagi i com incorporar les idees d'altres als nostres treballs: Autora: González Teruel, Aurora - Data: 2019 - (Innovació Educativa Universitat de València) Vídeo a youtube.
Informació sobre com accedir als informes de Turnitin: Webminar UIB Turnitin.
Recursos per als tutors del treball de fi de màster
Atès que la primera passa per al control del plagi l'han de fer les persones que tutelen el TFM, és convenient que els tutors del treball revisin la secció "Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin" d'aquesta pàgina web.
Informació específica dels TFM del màster Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica
Treballs de fi de màster defensats
Enllaç al repositori institucional (DSPACE).
- ¿Es posible seleccionar sin discriminar? Protocolo no discriminatorio de selección de personal
- Anàlisi i descripció de llocs de treball i proposta d’adaptació departamental per a una millor satisfacció laboral
- Cómo el Big Data y la Ciencia de Datos transforma el departamento de Recursos Humanos
- Definición, evolución y modernización de la selección de personal: prácticas habituales y prácticas recomendadas
- Diseño de un programa de onboarding para nuevos empleados en una empresa del sector turístico
- Estudio de satisfacción laboral en empleados del sector IT para su retención
- Evaluación del Desempeño y Motivación: Propuesta de Mejora en una Entidad Bancaria
- La gestió per objectius com eina d’avaluació de la carrera professional del personal d’administració i serveis a l’administració pública: Anàlisi de l’experiència pilot a la Universitat de les Illes Balears.
- La influencia de las nuevas tecnologías en los procesos de reclutamiento y selección de personal en la empresa española actual
- Manual procedimental de detección y análisis de necesidades formativas del corporativo de un grupo de empresas de hostelería
- Mindfulness como medio para mejorar el Rendimiento Laboral
- Planificación de la implantación del sistema de calidad ISO 9001:2015 respecto a los RRHH en una empresa de Seguridad contraincendios
- Programa de Formación de Liderazgo de Servicio en Organizaciones del Tercer Sector de Acción Social
- Projecte de formació de guies cicloturístics
- Propuesta de diseño de Plan de Acogida para nuevos empleados en un grupo de empresas del sector de la automoción
- Propuesta de Plan de Igualdad
- Proyecto de Formación sobre el Trabajo Emocional enfocado a las Azafatas de Eventos.
- Proyecto de intervención en Cambio Organizacional para departamento de operaciones
- Proyecto psicosocial de Inteligencia Emocional para el liderazgo en organizaciones
- Retención de talento IT en una empresa del sector tecnológico: estado actual y propuesta de mejora
- Revisión del proceso de salida en multinacional hotelera y propuesta de intervención
- Autoconocimiento: el recurso personal para mejorar el engagement grupal
- Les jornades d’empresa com a eina d’intermediació i com a recurs per a la recerca de feina: anàlisi i propostes de millora
- Programa "ESER": Diseño de un programa de intervención para mejorar los niveles de engagement de los/as empleados/as de una organización retail desde un programa de socialización y evaluación del rendimiento.
- Progreso Tecnológico y Empleo: ¿De dónde venimos y qué nos depara el futuro?
- Propuesta de intervención para reducir el estrés laboral y potenciar el engagement
- Proyecto de Formación en Línea destinado a Cajeros Expendedores de las Estaciones de Servicio gestionadas desde Care of People.
- Cómo ayudar a emprendedores a crear equipos felices
- Effort points. Programa Gamificado para la Universitat de les Illes Balears
- El proceso de selección de personal docente en educación obligatoria en España
- Liderazgo Eficaz
- Propuesta de formación gamificada para empresas hoteleras
- Propuesta de transformación cultural para la mejora de la innovación empresarial
- Propuesta formativa para la atención hotelera de triatletas. Proyecto para aumentar la fidelización de los clientes deportivos en una cadena hotelera
- Anàlisi i propostes de millora de les competències directives y del clima de treball en un equip d’educadors socials
- Diseño de un programa de intervención para fomentar la innovación organizacional
- Estudio de antecedentes y repercusiones del trabajo emocional en el sector servicios
- Factores de Riesgo Psicosocial: Evaluación e intervención en el departamento de cocina
- Formación de formadores y coaching: programa de formación
- Gestión del talento: diseño e implantación en empresa privada del sector del mantenimiento
- Importancia de las habilidades comunicativas en los profesionales de la salud y su relación con la satisfacción de los pacientes
- Influencia de las variables sociodemográficas y profesionales sobre la Inteligencia Emocional en el colectivo de enfermería
- La comunicació família-escola: eina en la gestió dels processos interpersonals per a l'Equip Directiu
- Modelo de Gestión por competencias: aproximación teórica y propuesta de intervención en un contexto real
- Motivación en Mandos Intermedios
- Propuesta de mejora de la comunicación interna de una entidad hotelera
- Anàlisi Diagnòstic i Propostes d'Intervenció en una empresa de T.I
- Assetjament laboral i proposta d'un protocol de prevenció
- Característiques del lloc de treball, justícia organitzacional i satisfacció laboral
- Diseño de Proyecto de Evaluación por Competencias, para Equipos de Trabajo del Sector Hostelero.
- El porcés de socialització organitzacional i l'adequació d'un pla d'acollida per a les empreses
- Entrenament i ús de les noves tecnologies per a la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual
- Guió-Manual de bones pràctiques en els processos de reclutament i selecció de personal.
- L'impacte de les mesures de conciliació entre la vida laboral i familiar en la satisfacció laboral.
- La comunicació interna en els centres educatius i el rol del director: programa de formació per a un director escolar
- La gestió del talent docent: cap a una definició conceptual i un estat de la qüestió.
- Protocolo de formación para evitar los sesgos de la entrevista en la selección de personal
- Satisfacciò laboral en un servei de recursos humans
- Anaálisis adecuado a la persona y puesto según competencias para disminuir el abandono laboral en el sector de la hosteleria mediante mecanismos de motivacion organizacional como la promocion interna
- Comunicació, habilitats socials i gestió en conflictes en una organització automobilística
- Cultura i pràctiques de recursos humans: proposta de millora per a un departament de Recursos Humans de l'àrea de vendes
- Del capital psicològic a l'engagement: una aposta pel happiness en el treball.
- Gestió i selecció per competències d'una empresa de transport sanitari
- Influència de la cultura organitzacional a l'integració de nous empleats. Anàlisi d'un cas pràctic a una empresa del sector turístic.
- Intervenció a través de l?Engagement sota un clima d'innovació per a l'augment de la qualitat de servei en hotels de Mallorca
- Lideratge escolar i direcció per competències
- Mobbing: Taller informatiu com a prevenció de l'assetjament psicològic en el treball.
- Pla d'acollida per a nous empleats
- Procedimientos 2.0. en Recursos Humanos
- Projecte de millora del Servei de Consultes Externes a l'hospital universitari Son Espases
- Satisfacció laboral dels treballadors: una intervenció centrada en les seves necessitats individuals i grupals
- Anàlisi de les accions fetes per la millora de la tasca docent a la Universitat de les Illes Balears.
- Biaxos cognitius que influeixen en el procés de selecció de personal.
- El lideratge i la seva relació amb el clima i la cultura organitzacional: aportacions pràctiques.
- El paper de la Intel·ligència emocional en la gestió d'equips: diferències de gènere.
- Estrés i qualitat de vida laboral. Propostes per un entron de treball més satisfactori.
- Estrés laboral en el sector de transport de viatgers
- Factors de risc psicosocial en el treball. Estratègies per afrontar l'estrès y el burnout.
- Formació inicial en competències per a caps departamentals d'uns empresa hotelera
- Gestió del Canvi Organitzacional a una PYME.
- L'avaluació 360º a la petita i mitjana empresa a les Illes Balears.
- L'estrès laboral a personal docent universitari. Una proposta de prevenció.
- L'organització i direcció de centres educatius de primaria subvencionats amb fons públics a Mallorca.
- La comunicació com a proposta de millora en equips de treball.
- Les habilitats comunicatives en els profesionals de la salut: La difícil tasca de donar males notícies.
- Motivació per l'ocupació pública, burnout i engagement. Proposta d'intervenció a l'hospital de referencia de les illes Balears.
- Proposta d'un Pla de Formació per a facilitar la implantació de la nova oficina judicial.
- Proposta de gamificació per al procés d'automatrícula de la U.I.B.
- Relació entre motivació, satisfacció laboral, i burnout en el personal al servei de l'Administració Pública. Proposta d'Intervenció.
- Revisió de l'Avaluació per Competències en l'Administració pública espanyola.
- Trobi el treball que vosté desitji. Guia pràctica.
- Conciliació de la vida laboral, familiar i personal des del departament de RRHH d'una empresa.
- El Canvi en les Organitzacions
- Entrenament en habilitats socials en policíes locals per a la millora de la satisfacció i qualitat del servei.
- La gestió del temps com a recurs per millorar l'autoeficàcia i potenciar l'engagement al lloc de treball.
- Millora de les Competències Laborals a Partir del Coaching
- Noves tecnologies aplicades a persones amb discapacitat intel·lectual: millorant les seves competències i qualitat de vida.
- Perfil Professional dels Directius a la Sanitat Pública
- Programa de formació en habilitats directives per millorar el compromís organitzacional i la percepció d'autoeficàcia de l'equip mitjançant l'empowerment.
- Proposta de Protocol d'Implantació d'una Xarxa Social Corporativa a la Petita i Mitjana Empresa (PIME).
- Proposta per a una millor inserció laboral de les persones amb discapacitat.
- Propostes de Millora de les Competències de Lideratge a través de la Intel·ligència Emocional
- Revisió de la gestió de l'acomiadament en recursos humans: pràctiques habituals i pràctiques recomanades.
- Ús dels Entorns Personals d'Aprenentatge (PLE) en els àmbits de la millora professional i d'ocupabilitat.
- Aproximació crítica i propostes d'intervenció sobre l'assetjamentpsicològic al treball.
- Avaluació de l'acompliment per compètencies
- Bones pràctiques en gestió de recursos humans a entitats del Tercer Sector Social de Balears.
- Gestió d'equips virtuals.
- Innovació, una oportunitat per millorar el benestar dels equips de treball
- La importància del procés de socialització en les empreses turístiques de Mallorca
- La influència d'aplicació d'eines de selecció de personal en la percepció d'autoeficàcia i l'engagement.
- La transferència de la formació a l'administració pública
- Manual de bones pràctiques per a la gestió dels Recursos Humans
- Programa d'intervenció per millorar els nivells d'engament dels corredors d'assegurances.
- Propostes de millora en el procés d'inserció laboral de persones amb discapacitat intele·lectual.
- Reclutament i preselecció en el sector turisme: anàlisi descriptiu i accions formatives.
- Síndrome de cremar-se pel treball. (SQT) o Burnout: una malaltia professional no reconeguda coma tal per l'ordenament jurídic espanyol.
- El coaching com a eina de desenvolupament organitzacional
- L'impacte de les condicions de treball sobre el progrés laboral de les persones.
- Les xarxes socials i el reclutament i selecció de personal.