Màster Universitari. Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció

Any acadèmic 2019-20

Informació general sobre els TFM

El Treball de Fi de Màster (TFM) s’ha de considerar com una assignatura més del pla d’estudis, i per tant, estarà sotmès a les mateixes normes i regulacions generals que s’apliquin a les altres assignatures.

Matrícula del treball de fi de màster

El nombre màxim de matrícules per superar l'assignatura del TFM és de 4 més una matrícula addicional que serà concedida per la direcció del Centre d'Estudis de Postgrau, previ vistiplau de la direcció del màster.

En cas que la defensa del TFM no es pugui fer el mateix any acadèmic de la matrícula, es podrà fer una matrícula anual per tutela acadèmica.

La matrícula per tutela acadèmica ha de ser consecutiva.

Inscripció del projecte del treball de fi de màster

Una vegada realitzada la matrícula de l'assignatura corresponent al TFM l'alumnat formalitzarà la inscripció del projecte de treball de fi de màster dins els terminis establerts per a cada una de les titulacions.

Les sol·licituds d'inscripció del Treball de Fi de Màster es faran per l'aplicació https://postgrau.uib.es/tfm

Heu de tenir en compte el següent per emplenar el formulari:

  • Introducció del títol del TFM (no escriure tot en MAJÚSCULES).
  • Nom i llinatges del tutor/a i el seu correu electrònic correcte.
  • Guió del TFM en format PDF i amb un tamany inferior a 100MB.

Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació.

Lliurament del treball de fi de màster

Una vegada acceptada la inscripció del projecte del TFM l'alumnat el podrà lliurar dins els terminis establerts per a cada una de les titulacions.

El lliurament consta de dues accions:

  • La primera es farà accedint a l'aplicació https://postgrau.uib.es/tfm
  • La segona es farà accedint a l'assignatura de TFM de l'Aula Digital de la vostra titulació. Aquí haureu de lliurar el mateix fitxer a la tasca "Lliurament del treball de fi de màster (versió definitiva)"

Heu de tenir en compte el següent per emplenar el formulari:

  • El document del TFM ha de ser en format PDF i amb un tamany inferior a 100MB.
  • La Portada del TFM, què es troba a l'apartat "Impresos de màster".
  • La llicència de distribució del TFM es cumplimentarà a través de la mateixa l'aplicació.

Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació. La signatura d'aquesta llicència per part de l'alumne/a i el tutor/a permet autoritzar la publicació del treball al repositori institucional per la seva consulta pública.

Defensa del treball de fi de màster

La direcció del màster pot nomenar un o diversos tribunals a l'inici del curs acadèmic o nomenar un tribunal específic per a cada TFM.

Procediment:

  • La direcció del màster farà arribar la còpia del TFM als membres del tribunal.
  • La direcció del màster comunicarà als serveis administratius la composició del tribunal i la data de defensa i ho farà públic.
  • El president del tribunal convocarà als altres membres, al/a la tutor/a, i/o cotutors, i a l'autor, en un mínim de 10 i un màxim de 15 dies hàbils.
  • Els serveis administratius elaboraran l'acta corresponent.

Avaluació del treball de fi de màster

La qualificació obtinguda s'incorporarà a l'expedient una vegada superats la resta de crèdits del títol.

Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin.

Recursos a la web de la biblioteca de la UIB: Definició, normativa i altres temes realacionats amb el plagi i com evitar-ho.

Integritat acadèmica, plagi i com incorporar les idees d'altres als nostres treballs: Autora: González Teruel, Aurora - Data: 2019 - (Innovació Educativa Universitat de València) Vídeo a youtube.

Informació sobre com accedir als informes de Turnitin: Webminar UIB Turnitin.

Recursos per als tutors del treball de fi de màster

Atès que la primera passa per al control del plagi l'han de fer les persones que tutelen el TFM, és convenient que els tutors del treball revisin la secció "Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin" d'aquesta pàgina web.

Guia per als tutors del treball de fi de màster

Informació específica dels TFM del màster Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció

No hi ha disponible informació específica del TFM per a aquesta titulació.

Treballs de fi de màster defensats

Enllaç al repositori institucional (DSPACE).

  • Comparativa del model tradicional d'atenció primerenca a CEATTE i model centrat en entorns naturals d'Aproscom a les Illes Balears
  • Desarrollo evolutivo, juego y material de juego. Una propuesta de guía para familias de la escuela infantil de Valldemossa
  • El contacte amb la natura a les escoles: del pati al jardí
  • Els tractaments psicoeducatius actuals del trastorn de l'espectre autista en l'atenció primerenca. Una revisió bibliogràfica.
  • Estratègies d'educació emocional en l'educació infantil
  • La cooperació entre els serveis educatius, sanitaris i socials. Focalitzant la mirada en l'Atenció Primerenca
  • La educación emocional en el contexto escolar. Estudio de caso de un proyecto de educación emocional y resolución de conflictos
  • La mediación interlingüística ejercida por jóvenes marroquíes durante su infancia: significados y percepciones. Una propuesta de investigación.
  • La multimetodologia eina per a la inclusió a l'aula infantil
  • Models d'Atenció Primerenca: una revisió de la literatura
  • Proyecto de Intervención con familias con hijos o hijas con TEA a través de un grupo socioterapéutico
  • Una mirada a l'Espai Nadó de Montuiri des de la perspectiva de les famílies i els professionals
  • La gestió dels conflictes entre infants: el rol del docent des d'una perspectiva sistèmica
  • La participació de les famílies al CEIP Joan Miró: un tast per a descobrir el model que la representa.
  • El Maltractament Infantil en l'àmbit educatiu: protocols d'actuació d'Espanya
  • El procés de canvi a l'escoleta Els Molins. Un projecte en blanc.
  • ¿Los profesionales como pieza clave en la implementación? Un análisis de los profesionales de los programas y servicios de apoyo parental en la Primera Infancia.
  • Els espais a un programa per infants i famílies vulnerables. Dialogant amb els professionals
  • Els instruments d’avaluació del vincle afectiu als programes d’espais familiars. L’avaluació del vincle afectiu al PAFPI de l’Associació XIAIF.
  • Factores que potencian un cambio innovador en educación
  • Iguals però diferents. Estudi de l'educació intercultural i recursos per a treballar a l'educació infantil
  • Influencia del vínvulo afectivo en el neurodesarrollo y desarrollo emocional de neonatos prematuros o con bajo peso al nacer
  • L'Afrontament dels pares i mares de fills amb discapacitat
  • La construcción y desarrollo de la identidad profesional docente en Educación Infantil: características y peculiaridades en el caso de los hombres
  • La equinoterapia como terapia complementaria en niños con autismo y parálisis cerebral
  • Observació dels professionals en els programes de suport a famílies: el cas del programa PAFPI
  • Demandes pedagògiques al context hospitalari. El cas d’Aroa.
  • Documentar els processos d'innovació a les escoles
  • Escuelas alternativas en Mallorca: una aproximación a sus principios y características
  • Fomentar la Resiliència a l'Escola
  • Princeses al descobert: una anàlisi de l'evolució dels valors educatius i els estereotips de gènere en la filmografia Disney
  • Relació entre salut mental infantil i exposició a violència de gènere. Les víctimes invisibles.
  • Viure l’escola des de la infància: la qualitat de vida dels infants tutelats per protecció de menors
  • "Abans de temps: l'experiencia personal d'un grup de mares amb part preterme"
  • Aproximació als serveis d'educació no formal per a la primera infància i família i família. Guia de recursos de Palma de Mallorca
  • Com viuen les famílies cangur l'experiència de l'acollida
  • El aprendizaje cooperativo en la voz de sus protagonistas: alumnado y familias
  • El període d'adaptació en el primer cicle d'educació infantil
  • Influència dels estils parentals en la conducta prosocial dels fills i filles
  • Innovació educativa com a factor de canvi
  • La multiculturalitat en educació infantil-Anàlisi de les relacions entre els alumnes de quatre anys del ceip es pont i com es treballen: cap a una educació intercultural inclusiva
  • La representació social del TDA-H: Coneixements i necessitats dels mestres respete al transtorn
  • Las experiencias de la paternidad en las VCIN desde un análisis crítico de género
  • Qualitat de Vida dels infants hospitalizats amb cáncer: perspectiva dels professionals
  • Resiliència en els fills de pares amb patologies psíquiques
  • Alumnes amb síndrome d'Asperger i la seva inclusió educativa.
  • Aproximació a la neonatologia: de la teoria a la pràctica
  • Conseqüències del Maltractament Infantil.
  • El Desenvolupament i l'Estimulació Psicomotriu en l'etapa 0-3.
  • Estudi de menors en acolliment familiar temporal que participen a un programa d'acompanyament i recolçament a famílies en Primera Infància.
  • Inicis del Treball per Ambients a través del testimoni de professionals i experts
  • L'avaluació de contextos educatius en el treball per ambients
  • La concepció del temps des de la pedagogia Waldorf.
  • La pràctica psicomotriu: diferenciació entre educació i teràpia.
  • La promoció de l'empatía a la primera infància.
  • Projecte d'Estimulació del Llenguatge Oral a Educació Infantil: La doctora Bla Bla Bla.
  • Valoració de la satisfacció de usuaris i profesionals d'un programa de recolçament a families en Primera Infancia.
  • Valoració i Implicació de les Famílies en Relació a la Innovació Educativa. El Treball per Ambients.
  • El procés de creació del vincle afectiu des del període de gestació.
  • Els equips interdisciplinaris en la primera infància. IBSMIA i EAP
  • El vincle afectiu adult i la seva influència en la primera infància
  • Implementació dels Projectes Heurístics al primer cicle d'Educació Infantil.
  • Importància que li atorguen les educadores a desenvolupar l'activitat psicomotriu a les escoles infantils de 0-3 anys
  • La resiliència a la infantesa i els seus contextos.
  • Les sensacions corporals dels nadons: atribucions i significats dels pares.
  • Obrint els ulls a la diversitat familiar.
  • Participació família-escola. Realitat dels centres educatius infantils a Mallorca
  • Treball en Xarxa a l'Atenció Primerenca de les Illes Balears