Màster Universitari. Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica
Any acadèmic 2020-21
- Perfil d'ingrés i criteris d'admissió
- Objectius acadèmics i professionals
- Accés a altres estudis i sortides professionals
- Estructura dels estudis
- Examen final
- Criteris d'avaluació i exàmens
- Direcció dels estudis
- Comissió de reconeixement i transferència de crèdits per a MRH2
Perfil d'ingrés i criteris d'admissió
Podran iniciar els seus estudis universitaris en aquest títol aquelles persones que:
- Estiguin en possessió d'un títol universitari oficial espanyol o un altre expedit per una institució d'educació superior de l'Espai Europeu d'Educació Superior que faculten al país expedidor del títol per a l'accés a ensenyaments de màster.
- Siguin titulades conforme a sistemes educatius aliens a l'Espai Europeu d'Educació Superior, prèvia comprovació per la Universitat que aquelles acrediten un nivell de formació equivalent als corresponents títols universitaris oficials espanyols i que faculten al país expedidor del títol per a l'accés a ensenyaments de postgrau.
D'acord amb la normativa i els terminis establerts per la universitat, l'alumnat haurà de fer la preinscripció al màster com a formalitat prèvia la seva matriculació. Si el nombre de sol·licituds supera el nombre màxim d'alumnes fixat, la Comissió Acadèmica de la Titulació (CAT) elaborarà una relació per ordre de prelació a partir de la valoració dels dos criteris següents:
- La nota mitjana obtinguda en l'expedient acadèmic que es prengui com a referència per a l'ingrés del/de la alumne/a en la titulació (60%), preferentment estudis de Psicologia i/o Educació.
- El currículum professional, en el qual es valoraran preferentment les activitats de caràcter científic-professional prèvies relacionades amb els temes de la titulació (recursos humans, gestió d'equips de treball, formació de formadors) (40%).
En qualsevol cas, si la CAT ho estima convenient podrà dur a terme una entrevista personal amb l'aspirant a ser admès al Màster.
L'acceptació de la sol·licitud per la CAT permetrà la seva posterior matriculació en el màster, a través de la unitat administrativa corresponent de cada universitat.
Objectius acadèmics i professionals
El Màster proposat té una orientació professional, sent un dels seus principals objectius formar els/les titulats/des per fer la seva funció en Departaments de Gestió de Recursos humans, formació de formadors i direcció de centres educatius. En aquest sentit, els ensenyaments del Màster que es proposa tenen com a finalitat l'adquisició per part de l'estudiant d'una formació avançada orientada a l'especialització professional.
L'objectiu formatiu general del Màster és oferir els coneixements i les competències necessàries que permetin a l'estudiant exercir com un professional en recursos humans, especialment en l'àmbit de la formació i direcció d'equips, tant en organitzacions públiques com privades. A més del coneixement amb profunditat dels aspectes generals de la Gestió de Recursos Humans el curs permet la consecució de dos objectius d'especialització addicional a través de dos itineraris:
- La persona experta en Direcció i gestió d'equips de treball és aquell o aquella professional que dissenya, dirigeix, coordina, dinamitza, implementa, gestiona i avalua plans, programes i projectes d'actuació referits al lideratge i millora de la gestió i eficàcia dels equips de treball en diferents àrees i escenaris professionals.
- La persona experta en Direcció de centres educatius és aquell o aquella professional que dissenya, dirigeix, coordina, dinamitza, implementa, gestiona i avalua plans, programes, projectes d'actuació orientats a facilitar les tasques de Direcció de centres educatius amb un especial èmfasi en la formació per als equips docents. L'objectiu de la titulació que es proposa és formar professionals experts/es en el desenvolupament d'aquestes tasques.
Accés a altres estudis i sortides professionals
El màster proposat té una orientació professional, a més de facilitar l'accés al doctorat. Entre els seus principals àmbits es troba l'exercici laboral en Departaments de Gestió de Recursos Humans, formació de formadors i direcció de centres educatius; tant en institucions de caràcter públic com privat.
La Conselleria d'Educació i Universitat de la CAIB reconeix a l’alumnat en possessió del títol de Máster de Recursos Humans tots els mòduls troncals i específics del "Curs de desenvolupament de la funció directiva" amb l’excepció del mòdul "Projecte de direcció"; d’acord amb el Real Decret 894/2014, de 17 de octubre ( https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2014-11494)
Estructura dels estudis
La titulació consta de 60 ECTS que s'impartiran en un any acadèmic. Es permet triar entre dos itineraris: "Direcció i Gestió d'Equips de Treball" i "Direcció de Centres educatius".
El pla d'estudis es pot trobar a l'apartat "Assignatures" d'aquesta titulació.
Protocol de reconeixement de crèdits
El reconeixement de crèdits del MRH2 segueix els criteris generals de reconeixement de crèdits de la UIB https://cep.uib.cat/Alumnat/RECONEIXEMENT-I-TRANSFERENCIA-DE-CREDITS/
A més, de manera específica pel màster disposem dels següents criteris d'equivalència entre les versions del màster anterior i actual, així com per l'assignatura de pràctiques:
1. Tabla d'equivalències entre versions del Màster de Gestió de Recursos humans. Versió 1 (=MGRH), Versió 2 (MRH2).
MGRH |
|
|
MRH2 |
|
|
Codi |
Nom Assignatura |
Crèdits |
Codi |
Nom Assignatura |
Crèdits |
10552 |
Comportament Social en les Organitzacions Sociosanitàries |
5 |
10552 |
Comportament Social en les Organitzacions Sociosanitàries |
5 |
10557 |
Entrenament en Habil. Socials i Comunicatives per a Prof.s de la Salut |
5 |
10557 |
Entrenament en Habil. Socials i Comunicatives per a Prof.s de la Salut |
5 |
10644 |
PRÀCTICUM |
5 |
11027 |
PRÀCTICUM |
8 |
10687 |
Gènere, Treball i Formació |
5 |
10687 |
Gènere, Treball i Formació |
5 |
10712 |
Processos en la Planificació i Gestió dels Recursos Humans |
5 |
10712 |
Processos en la Planificació i Gestió dels Recursos Humans |
5 |
10714 |
Intervenció en les Organitzacions: Grups i Equips de Treball |
2 |
11023 |
Creació i direcció d'equips de treball |
5 |
10715 |
Lideratge i Direcció d’Equips |
2 |
|
|
|
10716 |
Introducció a l’Economia |
1,5 |
10716 |
Introducció a l’Economia |
1,5 |
10717 |
Planificació de la Formació |
2,5 |
11024 |
Planificació i Gestió de la Formació |
2,5 |
10718 |
Gestió de la Formació |
2,5 |
11025 |
Anàlisi de Necessitats Formatives |
2,5 |
10720 |
Usos i Abusos de l’Estadística |
5 |
10720 |
Usos i Abusos de l’Estadística |
5 |
10721 |
Introd. a la Mineria de Dades. Extracció d’Inform. Oculta en les Dades |
5 |
10721 |
Introd. a la Mineria de Dades. Extracció d’Inform. Oculta en les Dades |
5 |
10722 |
Tècniques Psicomètriques de Validació de Constructe |
5 |
10722 |
Tècniques Psicomètriques de Validació de Constructe |
5 |
10723 |
Proc., Estrat.i Tèc. Implicades en el Rendiment dels Equips de Treball |
5 |
10723 |
Proc., Estrat.i Tèc. Implicades en el Rendiment dels Equips de Treball |
5 |
10724 |
Intervenció en els Equips. Conflictes i Negociació |
5 |
10724 |
Intervenció en els Equips. Conflictes i Negociació |
5 |
10725 |
Perfil, Competències i Funcions en la Formació de Formadors |
2,5 |
10725 |
Perfil, Competències i Funcions en la Formació de Formadors |
2,5 |
10726 |
L’Ofici de la Formació de Formadors |
2,5 |
10726 |
L’Ofici de la Formació de Formadors |
2,5 |
10727 |
Funció Directiva |
2,5 |
10727 |
Funció Directiva |
2,5 |
10728 |
Funció Pedagògica |
2,5 |
10728 |
Funció Pedagògica |
2,5 |
10729 |
PROJECTE |
6 |
11026 |
TREBALL DE FI DE MÀSTER (aprovats 2017/18) |
7 |
2. Reconeixement d'experiència laboral per l'assignatura de pràctiques.
Examen final
Presentació i defensa pública del Treball de Fi de Màster.
Criteris d'avaluació i exàmens
Com a criteri general, l'avaluació és contínua i considera tant activitats presencials com no presencials. Anualment es publiquen els criteris d'avaluació de cada assignatura en les guies docents corresponents, que podeu consultar a l'apartat "Assignatures".