Màster Universitari. Psicologia General Sanitària

Any acadèmic 2019-20

Informació general sobre els TFM

El Treball de Fi de Màster (TFM) s’ha de considerar com una assignatura més del pla d’estudis, i per tant, estarà sotmès a les mateixes normes i regulacions generals que s’apliquin a les altres assignatures.

Matrícula del treball de fi de màster

El nombre màxim de matrícules per superar l'assignatura del TFM és de 4 més una matrícula addicional que serà concedida per la direcció del Centre d'Estudis de Postgrau, previ vistiplau de la direcció del màster.

En cas que la defensa del TFM no es pugui fer el mateix any acadèmic de la matrícula, es podrà fer una matrícula anual per tutela acadèmica.

La matrícula per tutela acadèmica ha de ser consecutiva.

Inscripció del projecte del treball de fi de màster

Una vegada realitzada la matrícula de l'assignatura corresponent al TFM l'alumnat formalitzarà la inscripció del projecte de treball de fi de màster dins els terminis establerts per a cada una de les titulacions.

Les sol·licituds d'inscripció del Treball de Fi de Màster es faran per l'aplicació https://postgrau.uib.es/tfm

Heu de tenir en compte el següent per emplenar el formulari:

  • Introducció del títol del TFM (no escriure tot en MAJÚSCULES).
  • Nom i llinatges del tutor/a i el seu correu electrònic correcte.
  • Guió del TFM en format PDF i amb un tamany inferior a 100MB.

Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació.

Lliurament del treball de fi de màster

Una vegada acceptada la inscripció del projecte del TFM l'alumnat el podrà lliurar dins els terminis establerts per a cada una de les titulacions.

El lliurament consta de dues accions:

  • La primera es farà accedint a l'aplicació https://postgrau.uib.es/tfm
  • La segona es farà accedint a l'assignatura de TFM de l'Aula Digital de la vostra titulació. Aquí haureu de lliurar el mateix fitxer a la tasca "Lliurament del treball de fi de màster (versió definitiva)"

Heu de tenir en compte el següent per emplenar el formulari:

  • El document del TFM ha de ser en format PDF i amb un tamany inferior a 100MB.
  • La Portada del TFM, què es troba a l'apartat "Impresos de màster".
  • La llicència de distribució del TFM es cumplimentarà a través de la mateixa l'aplicació.

Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació. La signatura d'aquesta llicència per part de l'alumne/a i el tutor/a permet autoritzar la publicació del treball al repositori institucional per la seva consulta pública.

Defensa del treball de fi de màster

La direcció del màster pot nomenar un o diversos tribunals a l'inici del curs acadèmic o nomenar un tribunal específic per a cada TFM.

Procediment:

  • La direcció del màster farà arribar la còpia del TFM als membres del tribunal.
  • La direcció del màster comunicarà als serveis administratius la composició del tribunal i la data de defensa i ho farà públic.
  • El president del tribunal convocarà als altres membres, al/a la tutor/a, i/o cotutors, i a l'autor, en un mínim de 10 i un màxim de 15 dies hàbils.
  • Els serveis administratius elaboraran l'acta corresponent.

Avaluació del treball de fi de màster

La qualificació obtinguda s'incorporarà a l'expedient una vegada superats la resta de crèdits del títol.

Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin.

Recursos a la web de la biblioteca de la UIB: Definició, normativa i altres temes realacionats amb el plagi i com evitar-ho.

Integritat acadèmica, plagi i com incorporar les idees d'altres als nostres treballs: Autora: González Teruel, Aurora - Data: 2019 - (Innovació Educativa Universitat de València) Vídeo a youtube.

Informació sobre com accedir als informes de Turnitin: Webminar UIB Turnitin.

Recursos per als tutors del treball de fi de màster

Atès que la primera passa per al control del plagi l'han de fer les persones que tutelen el TFM, és convenient que els tutors del treball revisin la secció "Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin" d'aquesta pàgina web.

Guia per als tutors del treball de fi de màster

Informació específica dels TFM del màster Psicologia General Sanitària

No hi ha disponible informació específica del TFM per a aquesta titulació.

Treballs de fi de màster defensats

Enllaç al repositori institucional (DSPACE).

  • Beneficios del programa Mindfulness for Health en niños que presentan trastorno por déficit de atención e hiperactividad
  • Complejidad de la respuesta en el “finger tapping test”: diferencias entre adultos jóvenes y adultos mayores
  • Eficacia coadyuvante de un programa de terapia cognitiva basada en la atención plena en formato no presencial en pacientes con depresión resistente en situación de confinamiento por alerta sanitaria
  • Estudio descriptivo del síndrome de Burnout en profesionales de enfermería en el psiquiátrico de Palma
  • Impacto del Trastorno del Espectro Autista infantil sobre el nivel de estrés parental y la calidad de vida familiar: una revisión
  • Ingesta de alcohol, motivos de consumo y estrategias de regulación emocional en una muestra de estudiantes universitarios
  • La reducción de las conductas problema en personas con discapacidad intelectual con un programa de Apoyo Conductual Positivo
  • La relación entre la percepción de emoción expresada y las recaídas en personas con trastornos relacionados con sustancias
  • Prevalença de manifestacions ansiosodepressives en estudiants de Grau de la Universitat de les Illes Balears
  • Problemas internalizantes y externalizantes en adolescentes con discapacidad intelectual: el papel del control psicológico, el control conductual y el estrés parental
  • Programa de mindfulness para adolescentes con Trastorno del Espectro Autista
  • Proyecto de Intervención en Prevención Selectiva de Trastorno Mental Grave (TMG): “Temps de Nins”
  • Psychotic symptoms and quality of life: mediational analysis of dispositional mindfulness performance
  • Relació entre memòria i depressió en la demència a través de tests de 'binding'
  • Relación entre consumo de bajo riesgo de alcohol y sintomatología depresiva en personas con sobrepeso y Depresión subclínica
  • Revisión sobre Evaluación e Intervención en Duelo Migratorio y Síndrome de Ulises
  • ¿Son los acercamientos “body-mind” capaces de modificar el proceso de envejecimiento celular?
  • Adolescents at risk of anxiety in interaction with their fathers: youth vagal tone and cardiac synchrony
  • Caracterització de les tipologies dels intents de suïcidi i dels suïcidis consumats registrats a l'Observatori del Suïcidi de les Illes Balears
  • Depresión resistente, flexibilidad cognitiva y autocompasión.
  • Efectos no lineales del estado de ánimo y de ansiedad
  • El Breath Counting Tool como medida conductual de Mindfulness Disposicional en Psicosis.
  • El uso de la Robótica Educacional con Lego para la mejora de las Funciones Ejecutivas en la infancia
  • Estrés, afrontamiento y psicopatología. Un estudio en población universitaria
  • Perfil neuroconductual atencional y de las funciones ejecutivas en la vida diaria en adolescentes con y sin TDAH.
  • Prevalencia y características del abuso sexual infantil en población con discapacidad sensorial
  • Transcranial Direct Current Stimulation on Dorsolateral Prefrontal Cortex as a possible tool to improve Attention in a healthy sample and how Mind Wandering, Sluggish Cognitive Tempo and multiple Psychopathological variables are related
  • Tratamientos psicológicos para la sintomatología ansiosa ante los procedimientos médicos en pacientes oncológicos infantojuveniles: una revisión
  • Viabilidad de un programa piloto de intervención multimodal sobre estilo de vida en pacientes con Depresión Resistente
  • “Programa de Intervención en Habilidades Sociales en personas drogodependientes”
  • Aplicació de un procediment de reducció de subjeccions mecàniques en l'àmbit geriàtric des del model d'atenció centrada en la persona.
  • Aproximació a l’estudi i anàlisi comparatiu dels problemes internalitzats i alteracions específiques en funcions executives en infants amb i sense Trastorn Específic de l’Aprenentatge amb dificultats en la lectura (dislèxia).
  • Avaluació dels resultats d'un centre d'educació especial en la millora de conductes problema
  • Características sociodemográficas y autoeficacia ante conductas sexuales de riesgo en homosexuales
  • Efecto modulador de la actividad física sobre el estado de ánimo, la salud general y el rendimiento atencional en pacientes con lumbalgia crónica inespecífica
  • Efectos del uso del teléfono inteligente sobre estados emocionales disfóricos
  • El perfil cognitivo de los pacientes con esquizofrenia y otros trastornos psicóticos.
  • Estudio retrospectivo de la eficacia del protocolo psicológico para evaluación de candidatos a implante de neuroestimulador
  • Intervenciones psicológicas para la reducción de sintomatología ansiosodepresiva en hijas e hijos de mujeres víctimas de violencia de género: una revisión sistemática.
  • L'estudi del Temps Cognitiu Lent en estudiants universitaris
  • La utilitat dels jocs seriosos a psicoteràpia: Una revisió
  • Programa de intervención en Trastornos de la Conducta Alimentaria
  • Relació entre la utilització d’internet i la conducta suïcida en població universitària espanyola
  • Alteraciones cognitivas en un primer episodio depresivo: un estudio longitudinal a seis meses
  • Anorexia nerviosa: una revisión actualizada del trastorno
  • Aplicación de un programa de Mindfulness en aulas de Educación Primaria: un estudio piloto
  • Conceptualización de los Trastornos de la Conducta Alimentaria en adolescentes y adultas jóvenes. Plan de Intervención.
  • Differences between Children with ADHD and Healthy Controls on Electroencephalographic and Continuous Performance Test Measures. An Exploratory Study and Assessment of its Diagnostic Value.
  • Discapacitat, Depressió i Ideació Suïcida en pacients amb Esclerosi Múltiple. Un estudi en població mallorquina.
  • El clima familiar, una comparación entre un grupo de TCA, un grupo con otras patologías alimentarias y un grupo control.
  • El mindfulness disposicional y la capacidad de control atencional como mecanismos de cambio y predictores de resultado en el entrenamiento en conciencia plena medidos mediante autoinformes y a través de una tarea de ejecución.
  • Estudio retrospectivo de los efectos del bullying en la infancia en población universitaria
  • Evaluación de DCL en adultos con sintomatología TDAH con hijos diagnosticados de TDAH.
  • Influencia de los rasgos disfuncionales de la personalidad en la gravedad de la depresión mayor
  • Los Payasos de Hospital y el malestar infantil ante procedimientos invasivos dolorosos
  • Mindfulness y Estilo de vida mediterráneo
  • Protocolo de intervención para náuseas y vómitos en pacientes de quimioterapia mediante entorno de realidad virtual
  • Síntomas Disociativos y Autolesiones en adolescentes con rasgos del Trastorno Límite de Personalidad (TLP)
  • Sistemas dinámicos y adicción a la nicotina
  • “Intervención grupal para el tratamiento psicológico de autolesiones no suicidas en adolescentes: un estudio piloto”