Màster Universitari. Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família

Any acadèmic 2019-20

Informació general sobre els TFM

El Treball de Fi de Màster (TFM) s’ha de considerar com una assignatura més del pla d’estudis, i per tant, estarà sotmès a les mateixes normes i regulacions generals que s’apliquin a les altres assignatures.

Matrícula del treball de fi de màster

El nombre màxim de matrícules per superar l'assignatura del TFM és de 4 més una matrícula addicional que serà concedida per la direcció del Centre d'Estudis de Postgrau, previ vistiplau de la direcció del màster.

En cas que la defensa del TFM no es pugui fer el mateix any acadèmic de la matrícula, es podrà fer una matrícula anual per tutela acadèmica.

La matrícula per tutela acadèmica ha de ser consecutiva.

Inscripció del projecte del treball de fi de màster

Una vegada realitzada la matrícula de l'assignatura corresponent al TFM l'alumnat formalitzarà la inscripció del projecte de treball de fi de màster dins els terminis establerts per a cada una de les titulacions.

Les sol·licituds d'inscripció del Treball de Fi de Màster es faran per l'aplicació https://postgrau.uib.es/tfm

Heu de tenir en compte el següent per emplenar el formulari:

  • Introducció del títol del TFM (no escriure tot en MAJÚSCULES).
  • Nom i llinatges del tutor/a i el seu correu electrònic correcte.
  • Guió del TFM en format PDF i amb un tamany inferior a 100MB.

Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació.

Lliurament del treball de fi de màster

Una vegada acceptada la inscripció del projecte del TFM l'alumnat el podrà lliurar dins els terminis establerts per a cada una de les titulacions.

El lliurament consta de dues accions:

  • La primera es farà accedint a l'aplicació https://postgrau.uib.es/tfm
  • La segona es farà accedint a l'assignatura de TFM de l'Aula Digital de la vostra titulació. Aquí haureu de lliurar el mateix fitxer a la tasca "Lliurament del treball de fi de màster (versió definitiva)"

Heu de tenir en compte el següent per emplenar el formulari:

  • El document del TFM ha de ser en format PDF i amb un tamany inferior a 100MB.
  • La Portada del TFM, què es troba a l'apartat "Impresos de màster".
  • La llicència de distribució del TFM es cumplimentarà a través de la mateixa l'aplicació.

Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació. La signatura d'aquesta llicència per part de l'alumne/a i el tutor/a permet autoritzar la publicació del treball al repositori institucional per la seva consulta pública.

Defensa del treball de fi de màster

La direcció del màster pot nomenar un o diversos tribunals a l'inici del curs acadèmic o nomenar un tribunal específic per a cada TFM.

Procediment:

  • La direcció del màster farà arribar la còpia del TFM als membres del tribunal.
  • La direcció del màster comunicarà als serveis administratius la composició del tribunal i la data de defensa i ho farà públic.
  • El president del tribunal convocarà als altres membres, al/a la tutor/a, i/o cotutors, i a l'autor, en un mínim de 10 i un màxim de 15 dies hàbils.
  • Els serveis administratius elaboraran l'acta corresponent.

Avaluació del treball de fi de màster

La qualificació obtinguda s'incorporarà a l'expedient una vegada superats la resta de crèdits del títol.

Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin.

Recursos a la web de la biblioteca de la UIB: Definició, normativa i altres temes realacionats amb el plagi i com evitar-ho.

Integritat acadèmica, plagi i com incorporar les idees d'altres als nostres treballs: Autora: González Teruel, Aurora - Data: 2019 - (Innovació Educativa Universitat de València) Vídeo a youtube.

Informació sobre com accedir als informes de Turnitin: Webminar UIB Turnitin.

Recursos per als tutors del treball de fi de màster

Atès que la primera passa per al control del plagi l'han de fer les persones que tutelen el TFM, és convenient que els tutors del treball revisin la secció "Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin" d'aquesta pàgina web.

Guia per als tutors del treball de fi de màster

Informació específica dels TFM del màster Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família

Línies d'investigació del professorat per a l'elaboració TFMs

NOEMY BERBEL
  • L'art com a eina de canvi: inclusió educativa, social i regeneració dels vincles comunitaris.
  • Projectes d'Aprenentatge Servei (ApS).
  • Art/Música comunitària.
CARMEN TOUZA
  • Programes d'intervenció davant situacions de maltractament al menor i amb menors testimonis de violència de gènere.
  • Intervenció socioeducativa en l'acolliment residencial, l'acolliment familiar i l'adopció.
PERE PALOU, PERE ANTONI BORRÀS, JAUME CANTALLOPS i JOSEP VIDAL
  • Promoció d'hàbits de vida saludable en entorns educatius.
FRANCISCA COMAS; XAVIER MOTILLA; BERNAT SUREDA; SARA GONZÁLEZ.
  • Història de la infància i la família.
  • Història de les institucions d'atenció a la infància.
  • Història de l'escolarització.
  • Història de l’educació social.
  • Drets del menor i programes d’atenció a la infància.
CARMEN ORTE, LLUÍS BALLESTER, JOSEP LLUÍS OLIVER, BELÉN PASCUAL, JOAN AMER, MARGA VIVES, M.ANTÒNIA GOMILA, VICTÒRIA QUESADA, ROSARIO POZO.
ANÀLISI DE LA REALITAT EDUCATIVA I SOCIAL
  • Les dificultats socials al sistema educatiu i als serveis socioeducatius.
  • Pobresa infantil.
  • Joventut: necessitats, tendències i polítiques públiques.
PROGRAMES FAMILIARS
  • Gestió de conflictes: mediació escolar, familiar i comunitària.
  • Programes de competència familiar.
  • Educació familiar.
  • Prevenció del consum de drogues.
INTERGENERACIONALITAT
  • Intervenció socioeducativa intergeneracional.
  • Persones majors (gent gran): necessitats i programes.
CONDUCTA NO NORMATIVA
  • Prostitució i altres modalitats d'explotació sexual (Abús sexual en la infància i adolescència).
  • Pornografia i canvis en les relacions interpersonals dels adolescents.
PROGRAMES I SERVEIS
  • Programes de prevenció i intervenció en convivència escolar basats en evidència.
  • Avaluació de programes d'intervenció educatius, socials i socioeducatius.
  • Treball socioeducatiu en xarxa.
  • Programes de prevenció i intervenció en convivència escolar basats en evidència
  • Gestió de conflictes: mediació escolar, familiar i comunitària
  • Programes de competència familiar.
  • Intervenció socioeducativa intergeneracional.
  • Educació, família i comunitat: visió teòrica, metodològica i des de la intervenció socioeducativa.
  • La relació de les famílies amb les escoles, els serveis socials i altres àmbits de la comunitat.
  • Intervenció comunitària i treball en xarxa: l'àmbit de la intervenció familiar.
ANTONIA PANIZA
  • Dret de Família, en general. I específicament, temes actuals com: guarda i custòdia compartida, aspectes actuals de la filiació (doble maternitat, gestació per substitució, reconeixements de complaença, etc.).
  • Protecció dels menors, en general (entre d'altres, en supòsits de separació o divorci i en situacions de risc i desemparament, etc.).
  • Menors i noves tecnologies des d'una perspectiva jurídica.

Són molts els temes que es poden tractar des d'un punt de vista jurídic. Per això és possible una cotutorització d'un altre treball en el qual es vulgui analitzar el tema triat des d'un punt de vista jurídic.

MATEU SERVERA
  • Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat: repercusions sociofamiliars i escolars.
  • Psicopatologia infantil: repercursions sociofamiliars i escolars.

CALENDARI CONVOCATÒRIES TFMs

CONVOCATÒRIA FEBRER

8-17 gener. Termini sol·licitud d'inscripció TFM.
22-24 gener. Termini entrega del TFM.
13-14 febrer. Dates per a la defensa del TFM.

CONVOCATÒRIA JUNY-JULIOL

1-12 juny. Termini sol·licitud d'inscripció TFM.
19-30 juny. Termini entrega del TFM.
20-21 juliol. Dates per a la defensa del TFM.

CONVOCATÒRIA SETEMBRE

2-31 juliol. Termini sol·licitud d'inscripció TFM.
1-10 setembre. Termini entrega del TFM .
29-30 setembre. Dates per a la defensa del TFM.

Treballs de fi de màster defensats

  • Al son de la música: propuesta de proyecto socioeducativo a través de la música
  • Anàlisis de l'eficàcia dels programes de prevenció familiar del consum de drogues en adolescents
  • Diseny d'un programa de criança en positiu per famílies amb infants de 3-6 anys en el marc dels serveis socials com a eina socioeducativa d'intervenció comunitària
  • Diseño y aplicación de un programa de Inteligencia Emocional en un grupo de alumnos de Formación Profesional
  • Expresión autónoma de necesidades de las personas extuteladas
  • Gestión del conflicto desde la etapa de Educación Infantil. Adaptación del programa basado en la evidencia KiVa
  • L'educador/a social als centres d'educació secundària: anàlisi del seu rol dins el centre (TISOC) i fora (SSCB)
  • La Figura de l'Educador Social als Centres Educatius: Una Revisió Sistemàtica
  • La ruptura dels acolliments familiars: una revisió sistemàtica
  • Mindfulness e Inteligencia Emocional en Menores sujetos a Medidas Judiciales
  • Orientació de gènere en els serveis de justícia juvenil
  • Pornografia entre nens i nenes i adolescents: una revisió sistemàtica sobre la pornografia en aquests col·lectius
  • Programa d’habilitats parentals per maneig de conductes problemes per infants en edat preescolar
  • Programas de Educación Afectivo-Sexual en España: una revisión sistemática
  • Situación actual del acogimiento residencial y necesidades en la intervención en salud mental de menores institucionalizados
  • "Estudio sobre prevención y consumo de drogas en adolescentes, 2017. Análisis de una comunidad de Mallorca"
  • La transición a la vida adulta de los jóvenes extutelados. Estudio del programa de emancipación de la “Fundación de Solidaridad Amaranta”
  • La violencia filio parental, una aproximación a un fenómeno emergente en la sociedad actual.
  • Programas de prevención de adicción a las tecnologías de la información y comunicación: una propuesta de buenas prácticas
  • Comparación de los programas de formación para padres adoptantes a nivel nacional
  • El proceso de emancipación de jóvenes extutelados/as y sus dificultades
  • Fundación La Caixa: el impacto del trabajo en red. Estudio comparativo de los diagnósticos realizados en Palma de Mallorca.
  • La implementació de l'educació afectivosexual a l'Educació Primària de les Illes Balears
  • Las competencias parentales de las familias que participan en el programa “Manitos Trabajando” del Centro de Apoyo a Niños, Niñas y Adolescentes Trabajadores de Piura, Perú.
  • Les dificultats d’aprenentatge dels infants maltractats que viuen en centres d’acollida de Mallorca. Guia de recomanacions de bones pràctiques per millorar l’aprenentatge.
  • Protección de menores e intervención socioeducativa con familias. Estado de la cuestión de la normativa de protección de menores y revisión sistemática cualitativa de programas de intervención familiar.
  • Repercusión de la política social en el modelo social de las Islas Baleares
  • Situación social y familiar del alumnado del Programa Manitos Creciendo: un estudio descriptivo en el Centro de Apoyo a Niños y Adolescentes Trabajadores de la ciudad de Piura
  • Anàlisi de la intervenció amb maltractadors condemnats a Mallorca.
  • Aproximació a l'escola privada i religiosa de la Postguerra a través del testimoni del seu alumnat
  • Aproximación a una diagnosis del sinhogarismo en Mallorca
  • El proceso de integración del adolescente inmigrante latino en Palma de Mallorca: ¿Cómo influye en su proyecto de vida?
  • Estudio de caso del Programa de Integración Familiar (PIF) de Galicia
  • Evaluación del Programa de Competencia Familiar implementado como programa piloto, en la comunidad de Daniel Flores Zavaleta en Costa Rica
  • Implicacions per a la Pràctica Professional en la Intervenció Socioeducativa amb Famílies Homoparentals Adoptants: Dues Revisions Sistemàtiques Exploratòries
  • Intervenció educativa: Reforç escolar al centre residencial de menors "Fundación Padre Montalvo"
  • La prevención de drogodependencias en el ámbito familiar en Galicia: aplicación del PCF en el Centro de Día de Atención al Menor Alborada (Vigo)
  • L’èxit escolar a l’Educació Primària: una proposta d’intervenció per al segon curs a partir de l’acció tutorial
  • Vulnerabilitat social de les persones majors del barri del Terreno
  • "Menors que veuen, menors que sofreixen"
  • Abús Sexual Infantil i Resposta Sistèmica al Trauma: una Revisió Sistemàtica Exploratòria
  • Anàlisi de la percepció i coneixement del Servei de Protecció de Menors per part del professorat
  • Cap a la intervenció amb famílies de menors infractors en les Illes Balears: una proposta d'intervenció
  • Disseny del Programa d'Educació Socio-Emocional per a infants de 6 a 8 anys en acolliment familiar en família extensa.
  • Estudi sobre la situació social de les famílies a Capdepera, molt especialment, als sectors més vulnerables a l'exclusió
  • Gestió de qualitat: capacitat de millorar.
  • Impacte de la immigració sobre el sistema escolar del municipi d'Alcúdia i la resposta de l'escola
  • L'assetjament escolar: un dany ocult
  • La formació de mestres d'educació primària a les universitats espanyoles atenent aspectes relacionats amb la família i l'escola
  • Las necesidades de los profesionales que trabajan dentro del Equipo de Primera Valoración y Urgencias dentro del Servicio de Protección del Menor (IMAS) de las Islas Baleares
  • Revisió sistemàtica de programes Universals de prevenció de drogues basats en l'evidència
  • “Famílies .... d’aquest planeta?” Estudi exploratori sobre discapacitat i família dins el binomi Fundació Amadip Esment - Institut Mallorquí d’Afers Socials
  • Aplicacions del model centrat en solucions als grups d'autoajuda: treball amb famílies des del ámbit sanitari
  • Comunicació entre pares i fills que presenten una deficiència i/o discapacitat auditiva
  • El jou de la postguerra: anàlisi de la Llei de 17 de juliol de 1945 sobre educació primària
  • El model circular narratiu en el context de la mediació familiar: una manera de deconstruir el relat que manté a les persones en el problema
  • Els ambients d'aprenentatge: una estratègia metodològica pel tractament de les matemàtiques
  • El Segell Pro Infància. Reconstrucció històrica
  • Empatía en jóvenes residentes en el centro socioeducativo Es Pinaret
  • Evaluació de l'eficàcia del programa base, Proyecto Hombre Balears
  • L'activitat física com a mitjà facilitador de la socialització en contextos d'exclusió social: una proposta d'intervenció
  • L'Adopció Internacional: problemàtica, característiques i necessitats educatives
  • La feina de història de vida en acolliment familiar, residencial i adopció
  • La homofobia escolar desde la perspectiva de la atención a la diversidad afectivo-sexual
  • Les noves formes d'abús sexual infantil amb les noves tecnologies (TICS)
  • Perpeción del profesorado en los centros educativos de Mallorca: La adaptación escolar de los niños adoptados
  • Trajectòries d'emancipació de joves extutelats de la Fundació Natzaret
  • Un sport de comentaris: anem per bon camí?
  • Abús sexual infantil i la seva prevenció
  • Anàlisi des d'una perspectiva familiar de les difilcutats socials que limiten la sexualitat en la vellesa.
  • Anàlisi sobre l'ús que donen a les seves pàgines web i a les xarxes socials les associacions de discapacitats de Balears.
  • Desensibilització i Reprocessament a través dels Moviments Oculars (EMDR) per al tractament en l'abús sexual infantil.
  • Efectes del fenomen migratori en els centres escolars de Son Gotleu.
  • El massatge infantil: un possible instrument per facilitar la formació del vincle entre els nins adoptats i els seus pares adoptius.
  • El procés d'integració i adaptació dels menors en els centres residencials.
  • Els punts de trovada a Espanya.
  • Factors clau per a la capacitat d'emancipació dels joves. Estudi de cas: la llar d'acollida Llars El Temple.
  • Famílies monoparentals en risc d'exclusió social
  • Intervenció socioeducativa amb famílies en risc des d'un Centre Municipal de Serveis Socials de Palma.
  • Intervenció socioeducativa amb menors d'entre 14 i 16 anys per a la bona adaptació de la tornada a la llar familiar, després de la seva estància en centres d'internament destinats al compliment de mesures judicials.
  • La figura de l'educador en medi obert: el cas del treball de suport escolar al municipi de Binissalem.
  • La precarietat de la infància a un nucli turístic. L'impacte del treball socioeducatiu en xarxa.
  • La violència Filio-parental en xasos d'adopcions internacionals: una proposta de millora.
  • Programes de reunificació familiar: una revisió sistemàtica
  • Projecte jove i programes de tractament de drogodependencia en joves.
  • Retrospectiva dels programes de violència fisioparental: una proposta.
  • Validació d'un instrument per avaluar la qualitat de l'atenció residencial a Mallorca.
  • Catàleg de centres específics per a infants i joves en trastorn de l'espectre autista (TEA) a l'Estat Espanyol, dirigit a famílies
  • Centre Socioeducatiu Es Fusteret: anàlisi retrospectiu de casos
  • Consum de drogues en menors infractors interns en un centre terapèutic.
  • El treball educatiu a la xarxa al procés d'emancipació
  • Estratègies cognitives
  • Família i nadons. Aprenenm junts. El treball des de l'atenció primerenca amb famílies amb risc social
  • Famílies multiproblemàtique. Concepte i marc teòric. programes d'intervenció a les Illes Balears.
  • Implementació de tallers de risoteràpia dins el programa "Espai, joc i lleure" com a mitjà per enfortir la relació entre pares i fills
  • Infància i escola durant el primer franquisme a les Illes Balears (1939-1959): una aproximació a l'escola pública a través de les memòries de pràctiques de magisteri.
  • Intervenció socioeducativa amb families de risc. Estudi de cas de una menor en un centre de protecció.
  • La mirada sistèmica des d' un Centre de Protecció de Menors
  • La prevenció de conductes de risc sexual en l'aldolescència. La implementació de tallers en centres residencials
  • Projecte jove, un treball terapèutic amb adol·lescents
  • Proposta d'intervenció amb famílies de menors amb problemes de conducta
  • Proposta d'intervenció socioeducativa per a situacions de fracàs adoptiu a l'àmbit residencial
  • Protecció i correcció de la infància als expedients del Tribunal Tutelar de Menors de Balears
  • Serveis socials d'Almuñecar (Granada). Experiència en prevenció i intervenció comunitària amb menors i familia i les drogodependències.