Estudiants amb titulacions estrangeres
Aquest apartat s'adreça als estudiants amb titulació estrangera que vulguin cursar estudis oficials de postgrau (màster o doctorat) a la UIB. No és necessari que aquests estudiants homologuin els seus títols estrangers. L'accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l'homologació del títol previ del qual estigui en possessió l'interessat, ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de Màster. Els estudiants amb titulació estrangera homologada pel Ministeri d'Educació espanyol seguiran el procés de preinscripció al qual s'acullen els estudiants amb titulació espanyola.
Els estudiants interessats en homologar/declarar equivalent el seu títol estranger de grau o màster, han de consultar la pàgina del Ministeri d'Universitats.
Els estudiants interessats en declarar equivalent el seu títol estranger de doctor, han de cosultar la secció "Declaració d'equivalència" de l'Escola de Doctorat de la UIB.
Els estudiants que vulguin cursar estudis oficials de postgrau a la UIB han d'iniciar un procediment de preinscripció a aquests estudis. En el procediment de preinscripció l'estudiant sol·licita una plaça en un o diversos programes de postgrau de la UIB. El procediment consta de les fases següents:
Accés ràpid als diferents apartats
Sol·licitud de preinscripció a un programa de: MÀSTER | DOCTORAT
Oferta acadèmica de postgrau | 1. Sol·licitud de preinscripció en línia | 2. Accés: avaluació i resolució | 3. Admissió: avaluació i resolució | 4. Matrícula | 5. Presentació de la documentació original | 6. Recomanacions
Oferta acadèmica de postgrau
Podeu consultar l'oferta acadèmica vigent de màster i doctorat a través dels enllaços següents. Hi trobareu informació relacionada amb la titulació que vulgueu cursar: la seva estructura i durada en crèdits ECTS, llista d'assignatures amb l’idioma d'impartició, possibles criteris i requisits d'admissió específics, horaris, preu, etc.
A més, en cas que tingueu algun dubte acadèmic, podeu consultar-lo amb el coordinador/a de la titulació amb un clic sobre el seu nom, que apareix a la fitxa de l'estudi.
1. Sol·licitud de preinscripció en línia
S'inicia amb un clic sobre el botó Preinscripció, situat al costat del nom de l'estudi que es vol cursar. Aquest botó només és visible i actiu quan el termini de preinscripció està obert.
Per entrar a l'aplicació de sol·licitud de preinscripció en línia heu de disposar d'un nom d'usuari i d'una contrasenya. Per obtenir-los, clicau sobre Registre en línia d'UIBdigital.
Un cop dins l'aplicació de preinscripció, aquesta un indicarà quines dades i documents heu d'anar aportant.
Documentació a aportar
Durant el procés de preinscripció es carregaran còpies en format digital a través de l'aplicació. Cadascun dels documents detallats a continuació s'ha d'adjuntar en un arxiu diferenciat, independentment de les pàgines de què consti:
- Còpia del DNI, NIE, passaport o un altre document d’identitat en vigor (anvers i revers).
- Còpia del títol o diploma acadèmic (en espanyol, català, anglès, francès, italià o portuguès). Consultau la informació sobre legalització i traducció de documentació.
- Còpia del certificat acadèmic oficial, expedit per la universitat estrangera en paper oficial d'aquesta universitat que l'ha expedit i signat per l'autoritat competent, dels estudis cursats pel sol·licitant on constin, entre d'altres dades, les assignatures cursades amb la nota obtinguda, el total d'hores o nombre de crèdits de cadascuna i el sistema de qualificació aplicat, en el qual ha de constar, a més, la nota mitjana de l'expedient. Aquest certificat s'ha de presentar en espanyol, català, anglès, francès, italià o portuguès. Consultau la informació sobre legalització i traducció de documentació.
- Document d'equivalència de la nota mitjana: es pot sol·licitar l'equivalència de la nota mitjana estrangera a través del Servei d'Equivalència de Notes Mitjanes. Consultau-ne les preguntes més freqüents en aquest document [PDF].
- Còpia del suplement europeu al títol (SET). En cas que la titulació s'hagi cursat en una universitat de l'EEES, és convenient que presenteu el SET.
- Currículum.
- Altra documentació: concultau els criteris d'admissió de la titulació, ja que pot tenir requeriments específics o es poden valorar mèrits que requereixin l'aportació de documentació addicional.
Taxa per a la comprovació d'equivalència de la titulació d'accés
Als titulats de sistemes educatius estrangers aliens a l'espai europeu d'educació superior (EEES), l'aplicació els requerirà el pagament de 46,76 euros corresponents a l'estudi de l'equivalència de títols universitaris estrangers per accedir a ensenyaments oficials de màster i/o doctorat sense títol homologat, d'acord amb l'Acord del Consell de Govern pel qual s'aproven els preus públics dels serveis acadèmics i administratius corresponents a ensenyaments oficials de la UIB. Aquest pagament es realitza amb targeta bancària a través de l'aplicació.
2. Accés: avaluació i resolució
Al Centre d'Estudis de Postgrau (CEP) i a l'Escola de Doctorat (EDUIB) de la UIB s'estudiarà i es comprovarà que el sol·licitant compleix els requisits d'accés, és a dir, que la seva titulació o les seves titulacions el faculten per accedir a estudis de postgrau oficials a la UIB.
Es tindran en compte els requisits d'accés següents:
Requisits d'accés a estudis de màster amb titulacions estrangeres
- Estar en possessió d'un títol universitari expedit per una institució d'educació superior pertanyent a un altre Estat integrant de l'espai europeu d'educació superior (EEES) que faculti en aquest per a l'accés a ensenyaments de màster.
- Titulats de sistemes educatius aliens a l'EEES. Podran accedir als estudis oficials de màster sense necessitat d'homologar el títol si prèviament la UIB comprova que els títols acrediten un nivell de formació equivalent als corresponents títols universitaris oficials espanyols, i que la titulació obtinguda faculta, al país expedidor del títol, per a l'accés a ensenyaments de postgrau. L'accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l'homologació del títol previ que posseeixi la persona interessada, ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de màster.
Més informació sobre l'accés i admissió a màster universitari.
Requisits d'accés a estudis de doctorat amb titulacions estrangeres
- Estar en possessió d'un títol universitari oficial de l'espai europeu d'educació superior (EEES) que habiliti per a l'accés a màster i haver superat un mínim de 300 crèdits ECTS, dels quals almenys 60 han de ser de nivell de màster.
- Estar en possessió d'un títol obtingut d'acord amb sistemes educatius estrangers pertanyents a l'espai europeu d'educació superior (EEES), sense necessitat d'homologar-lo, que acrediti un nivell 7 del Marc europeu de qualificacions sempre que aquest títol faculti per a l'accés a estudis de doctorat al país d'expedició. Aquesta admissió no implica, en cap cas, l'homologació del títol previ del qual estigui en possessió l'interessat ni el reconeixement a altres efectes que el de l'accés a ensenyaments de doctorat.
- Estar en possessió d'un títol obtingut d'acord amb sistemes educatius estrangers aliens a l'EEES, sense necessitat d'homologació, amb la comprovació prèvia per la universitat que aquest acredita un nivell de formació equivalent a la del títol oficial espanyol de màster universitari i que faculta al país d'expedició del títol per accedir a estudis de doctorat. Aquesta admissió no implica, en cap cas, l'homologació del títol previ del qual estigui en possessió l'interessat ni el reconeixement a altres efectes que el de l'accés a ensenyaments de doctorat.
- Estar en possessió d’un altre títol de doctor.
Més informació sobre l'accés i admissió a doctorat.
Resolució d'accés
Si la resolució d'accés és positiva, el CEP/l'EDUIB remetrà la sol·licitud de preinscripció a l'òrgan competent de la titulació, perquè l'avaluï i resolgui l'admissió de l'estudiant. El resultat es publicarà amb la llista d'admesos.
Si la resolució d'accés és negativa, l'estudiant rep una resolució a la carpeta ciutadana de la Seu electrònica de la UIB (que pot consultar amb les credencials corporatives). Aquesta resolució acaba el procediment i l'alumne té dret a presentar-hi els recursos que corresponguin.
3. Admissió: avaluació i resolució
Un cop comprovat que l'estudiant té accés als estudis sol·licitats, es remetrà la sol·licitud a l'òrgan competent de la titulació, perquè l'avaluï i resolgui l'admissió de l'estudiant. El resultat es publicarà al tauler electrònic oficial de la UIB amb la llista d'admesos o d'espera corresponent. Els estudiants admesos formalitzaran la matrícula en el termini establert.
Si l'estudiant no és admès, acaba el procedimet i té dret a presentar els recursos que corresponguin.
A l'apartat de recomanacions trobareu informació sobre la carta d'admissió per obtenir el visat o per realitzar altres tràmits.
Requisits d'admissió
Consultau la informació a la fitxa de cada màster o doctorat, a la pestanya "Descriptor" o "Accés i admissió", segons correspongui.
4. Matrícula
Una vegada l'estudiant està admès a la titulació sol·licitada, disposarà d'un termini per fer la matrícula, és a dir, per registrar-se a les assignatures que cursarà durant l'any acadèmic en cas de màster, o per registrar-se a la tutela acadèmica en cas de doctorat. En ambdós casos, la matrícula implica abonar-ne el preu.
Abans de formalitzar la matrícula, llegiu les instruccions de matrícula (màster/doctorat)
Els estudiants admesos han de fer la matrícula en línia a través de l'aplicació Acadèmic amb les credencials corporatives.
Dins l’aplicació Acadèmic han de triar l’opció Matrícula > Alta de matrícula i seguir les passes que indica l’aplicació:
- Revisar les dades personals.
- Llegir i acceptar les condicions de matrícula.
- Emplenar el qüestionari estadístic.
- Consultar els requisits a superar per obtenir el títol.
- Seleccionar les assignatures de què es volen matricular o la tutela acadèmica, en el cas de doctorat.
- Seleccionar, si escau, possibles exempcions o bonificacions a les quals puguin tenir dret, així com si són sol·licitants de la beca de caràcter general del Ministeri, o d’alguna altra beca específica.
- Elegir la forma de pagament de la matrícula.
- Revisar l’imprès de matrícula per comprovar que l’han feta correctament.
- A més, si el pagament es fa per domiciliació bancària, s’han d’imprimir el document d’ordre SEPA, signar-lo i presentar-lo en el termini establert juntament amb la resta de documentació requerida.
Observacions importants a tenir en compte per fer la matrícula:
- L'estudiant s’ha de matricular de les assignatures que vulgui cursar durant tot el curs acadèmic (primer i segon semestre) o la tutela acadèmica que correspongui de doctorat.
- L'estudiant que inicia estudis de màster s'ha de matricular d'un mínim de 30 crèdits ECTS, llevat que tingui reconeguda la condició d'estudiant amb dedicació diferenciada en què el mínim es redueix a 15 crèdits (segons el Reglament acadèmic).
- L'estudiant ha d'abonar l'import de la matrícula en el termini establert per fer-ho. En cas contrari, el pagament de la matrícula juntament amb els recàrrecs per retard que es vagin generant queden pendents de ser abonats per l'estudiant.
- A l'estudiant estranger que no acrediti la residència (condició vigent a l'inici de l'any acadèmic), se li aplica l’increment del 30% al preu pels serveis acadèmics.
- Podeu consultar altres tràmits relacionats amb la matrícula (canvis, anul·lació, ampliació, etc.) a través d'aquest enllaç.
5. Presentació de la documentació original
En el moment de formalitzar la matrícula, l'estudiant adquireix el compromís amb la UIB de presentar al CEP o a l’EDUIB els originals dels documents que va aportar en format digital en el moment de fer la preinscripció.
La documentació original s'ha de presentar en el termini establert a través d'alguna de les vies següents:
- Presencialment al CEP o a l’EDUIB amb cita prèvia: heu de presentar els originals o còpies compulsades* dels documents més fotocòpies per al seu arxiu.
- Per correu postal certificat al CEP o a l’EDUIB: heu d'enviar còpies compulsades* dels documents originals.
- Per registre electrònic a una oficina d'assistència en matèria de registres (OAMR) de la vostra localitat, comunitat autònoma, ambaixada o consolat perquè ens facin arribar còpies electròniques autèntiques. Podeu consultar les oficines disponibles a la vostra localitat o comunitat autònoma a l'enllaç següent: https://administracion.gob.es/pag_Home/atencionCiudadana/encuentraTuOficina/OficinasRegistro.html
Els documents originals o les còpies compulsades han de complir determinats requisits pel que fa a la traducció i legalització.
Documentació a presentar per confrontar
- Passaport o document acreditatiu d'identitat
- Legalització. No és necessari legalitzar-lo. S'aportarà l'original o còpia compulsada del document d'identitat aportat pel sol·licitant, expedit per les autoritats competents en matèria d'estrangeria.
- Traducció. No és necessari traduir-lo, excepte en cas que es trobi redactat exclusivament en una llengua no habitual (llengües habituals: espanyol, català, anglès, francès, italià i portuguès).
- Títol o diploma acadèmic
Legalització:- Cas 1. Estats membres de la Unió Europea (Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Hongria, Itàlia, Irlanda, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, Països Baixos, Polònia, Portugal, República Txeca, Romania, Suècia, Xipre), signataris de l'acord sobre l'Espai Econòmic Europeu (Islàndia, Liechtenstein, Noruega) i l'acord bilateral amb la Unió Europea (Suïssa): no és necessari legalitzar-lo. S'aportarà l'original o còpia compulsada de l'original.
- Cas 2. Altres països:
S'aportarà l'original legalitzat o còpia compulsada de l'original legalitzat. Vegeu els requisits de legalització.
- En ambdós casos (1 i 2) s'aportarà en castellà, català, anglès, francès, italià o portuguès. En cas de ser aportat en un altre idioma, s'ha de traduir al castellà o al català. Vegeu els requisits de traducció.
- Certificat acadèmic oficial, expedit per la universitat estrangera en paper oficial i signat per l'autoritat competent, dels estudis cursats pel sol·licitant on constin, entre altres dades, les assignatures cursades amb la nota obtinguda, el total d'hores o nombre de crèdits de cadascuna i el sistema de qualificació aplicat:
- Legalització. No és necessari legalitzar-lo. S'aportarà l'original o còpia compulsada de l'original.
- Traducció. S'aportarà en espanyol, català, anglès, francès, italià o portuguès. En cas de ser aportat en un altre idioma, s'haurà de traduir a l'espanyol, català, anglès, francès, italià o portuguès. Vegeu els requisits de traducció.
- Permís de residència. Vegeu els requisits de l'acreditació.
6. Recomanacions
Obtenció del visat
Els estudiants estrangers que no resideixen a Espanya i que es matriculin d'estudis a la UIB en la modalitat presencial han de tramitar el visat abans de viatjar a Mallorca.
Els estudiants admesos que necessitin una carta d'admissió oficial emesa per la UIB per sol·licitar el visat d'estudiant a l'ambaixada o ea consolat espanyol del país d'origen, o per a qualsevol altre tràmit relacionat amb el fet de cursar els estudis a la UIB, poden sol·licitar-la a través de correu electrònic a <masteruib.es> o a <escoladedoctoratuib.es>. En el correu han d'indicar la informació que necessiten que es faci constar en aquesta carta d'admissió.
La Universitat no es fa responsable de la denegació del visat ni del retard en l'expedició que impedeixin seguir les activitats acadèmiques de manera adequada. En aquests casos, l'estudiant pot sol·licitar una anul·lació de matrícula parcial o total per causa sobrevinguda.
Increment al preu per serveis acadèmics
Els estudiants estrangers de més de 18 anys que no tinguin la condició de residents, excepte els nacionals d’estats membres de la Unió Europea i aquells als quals sigui aplicable el règim comunitari, sens perjudici del principi de reciprocitat, han d’abonar els preus públics pels serveis acadèmics corresponents als ensenyaments de grau i de màster incrementats un 30%. Això no obstant, la UIB pot establir convenis amb institucions estrangeres per modificar aquest increment.
Els estudiants estrangers que acreditin el permís de residència, amb vigència el dia de l'inici de l’any acadèmic i que se'ls hagi aplicat aquest increment, podran sol·licitar la devolució d'aquest increment.
Per sol·licitar la devolució, heu de presentar la documentació acreditativa (NIE o resolució favorable en què consti la data d'inici i fi de vigència) presencialment als serveis administratius dels vostres estudis amb cita prèvia o a una oficina de suport en matèria de registre (OMAR) d'una administració pública.
Expedició del títol i del certificat acadèmic
Per sol·licitar l'expedició del certificat acadèmic i del títol, heu d'haver presentat la documentació original d'accés i admissió als estudis.
Abans de tornar al país d'origen, convé que hàgiu realitzat tots els tràmits necessaris.
En el cas de màster, tant el certificat acadèmic com el resguard del títol s'expedeixen amb codi segur de verificació (CSV) mitjançant un formulari de resposta automàtica.
Legalització i homologació del títol obtingut
Abans de tornar al vostre país, us recomanam que realitzeu tots els tràmits necessaris per a la legalització i homologació dels estudis. Per això, abans d'anar-vos de Mallorca, informau-vos dels tràmtis que heu de realitzar i la documentació que requereix l'òrgan tramitador.
La sol·licitud de preparació de documentació per a legaliltzació i homologació es pot presentar presencialment o per registre electrònic amb la sol·licitud general del CEP o EDUIB, segons correspongui, indicant els documents específics que necessitau, l'idioma en què s'han d'expedir i la modalitat de recepció. Per a la preparació d'aquesta documentació s'ha d'abonar la taxa corresponent.