Màster Universitari en Tecnologia Educativa: E-Learning i Gestió del Coneixement
Any acadèmic 2023-24
Podeu consultar aquesta informació per l'oferta per a l'any acadèmic: 2022-23.
- Perfil d'ingrés i criteris d'admissió
- Objectius acadèmics i professionals
- Accés a altres estudis i sortides professionals
- Estructura dels estudis
- Examen final
- Criteris d'avaluació i exàmens
- Direcció dels estudis
Perfil d'ingrés i criteris d'admissió
La Comissió Acadèmica del Màster realitzarà una valoració del perfil d'ingrés dels candidats en relació a la seva adequació al perfil del Màster. S'estudiarà el currículum i la carta de motivació i s'elaborarà una relació jerarquitzada de candidats d'acord als criteris següents:
- Expedient acadèmic
- Experiència professional
- Publicacions en revistes especialitzades
- Beques obtingudes
- Participació en congressos
- Altres mèrits acadèmics
Objectius acadèmics i professionals
Objectius
- Analitzar les possibilitats de les TIC com a nous espais per a la formació i la gestió del coneixement, incidint en els avanços que en aquest camp es donen des de l'e-learning.
- Identificar els fonaments didàctics pel disseny de mitjans basats en les teories i les estratègies del procés d'ensenyament-aprenentatge en e-learning.
- Assolir els criteris necessaris per dissenyar materials multimèdia per a l'educació.
- Analitzar les possibilitats de les TIC com a nous espais per a la formació i aplicacions multimèdia.
- Estructurar i desenvolupar material formatiu multimèdia atenent a l'audiència a la qual va destinat.
- Conèixer i entendre el conjunt de paràmetres que defineixen el procés de digitalització i reproducció del material de formació.
- Adquirir habilitats i competències per a la gestió de la informació i el coneixement.
- Determinar la viabilitat econòmica d'un projecte multimèdia.
- Desenvolupar una aplicació pràctica a l'àmbit del disseny de materials i/o d'entorns de formació.
- Iniciar-se en la metodologia de recerca en Tecnologia Educativa.
Competències bàsiques
- CB6. Adquirir els coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació de idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7. Aplicar els coneixements assolits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- CB8. Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, essent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9. Comunicar les seves conclusions i els coneixements i arguments que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
- CB10. Integrar les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- A1. Analitzar les TIC com a eines i instruments per a l'e-learning i la gestió del coneixement.
- A2. Dominar les eines i els procediments per a la planificació, l'organització i la gestió dels processos d'e-learning.
- A3. Dissenyar i desenvolupar programes i projectes d'innovació i de recerca a l'àmbit de l'e-learning.
- A4. Dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics i de materials multimèdia per a la formació.
- A5. Adoptar mitjans, recursos i eines en processos de seguiment i avaluació d'e-learning.
- A6. Incorporar estratègies i recursos de gestió del coneixement als desenvolupaments d'innovació i investigació en e-learning.
- A7. Gestionar i utilitzar la informació en el desenvolupament de projectes.
- A8. Redactar documentació específica de naturalesa tècnica i/o didàctica acord amb els programes i projectes d'e-learning desenvolupats.
- A9. Aplicar models pedagògics i coneixements tècnics per a la resolució de problemes de formació en e-learning.
- A10. Analitzar i aplicar eines i instruments per al disseny i desenvolupament de materials didàctics per l'e-learning.
- A11. Dissenyar escenaris d'aprenentatge en entorns tecnològics.
- A12. Elaborar propostes innovadores en projectes d'e-learning.
- A13. Desplegar processos individuals i col·lectius de gestió del coneixement en activitats i processos d'e-learning.
- A14. Transferir a altres contextos l'activitat pràctica desenvolupada.
- A15. Aplicar els principis del mètode científic a la resolució de problemes d'investigació educativa.
- A16. Usar eines tecnològiques per al disseny i desenvolupament d'instruments i recursos per a la recerca.
- A17. Aplicar tècniques d'anàlisi de dades en investigació educativa.
- A18. Difondre i comunicar resultats de investigació.
Competències transversals
- B1. Aprendre a aprendre.
- B2. Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d'estudi.
- B3. Aplicar pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca.
- B4. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
- B5. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
- B6. Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o a un àmbit tècnic concret.
- B7. Sensibilitzar en temes mediambientals.
- B.8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Competències nuclears
- C1. Gestionar la informació i el coneixement.
- C2. Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la UIB.
- C3. Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
- C4. Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.
Accés a altres estudis i sortides professionals
El Màster inclou dos itineraris: el d'especializació professional i el d'investigació, orientat a realitzar el Doctorat.
Les sortides professionals dels titulats/ades del perfil professional són dissenyar i desenvolupar projectes de e-learning, gestionar campus virtuals i serveis de formació; disseny i creació de materials de formació; assessorament tècnic i pedagògic; i gestionar informació i coneixement.
L'àmbit de feina del perfil professional està relacionat amb:
- el món de l'empresa: departaments de recursos humans, empreses de la informació i les comunicacions, empreses d'edició i creació de multimèdia, empreses de formació per el disseny i desenvolupament de projectes i programes TIC i formació, assessorament, estudi de necessitats, etc.
- el món de la formació: gestió i organització de recursos TIC, disseny i desenvolupament de projectes i programes d'e-learning, docència, etc.
Les sortides professionals dels titulats/ades del perfil investigador són dissenyar i desenvolupar projectes de recerca en l'àmbit de la Tecnologia Educativa; gestionar projectes de investigació en l'àmbit de l'e-learning; disseny i desenvolupament de projectes de recerca fonamental i de I+D+I; i assessorament tècnic i pedagògic en projectes de investigació de l'àmbit de la Tecnologia Educativa.
L'àmbit de feina del perfil investigador està relacionat amb:
- el món de la recerca: departaments de l'administració educativa i de les TIC, departaments de I+D d'empreses de la informació i les comunicacions, empreses d'edició i creació de multimèdia; departaments universitaris de l'àmbit de les ciències de la Educació i Instituts de recerca educativa; disseny i desenvolupament de projectes i programes TIC i formació, assessorament i estudio de necessitats, etc.
- el món de la formació: disseny de projectes de gestió i organització de recursos TIC, anàlisis i avaluació de la qualitat de projectes i programes d'e-learning, docència, etc.
Estructura dels estudis
Les assignatures es poden trobar a l'apartat "Assignatures" d'aquesta titulació.
El pla d'estudis està estructurat en tres matèries obligatòries de 9, 6 i 15 crèdits (30 crèdits en total).
Les matèries obligatòries inclouen les assignatures dels mòduls:
- Matèries obligatòries
- les Pràctiques externes del mòdul "Pràcticum"
- Treball de Fi de Màster
Atenent a la seva formació prèvia l'estudiant podrà realitzar fins un màxim de 30 crèdits de complements de formació. Totes les assignatures de complements de formación son de 3 o 6 crèdits. Formen part dels complements de formació:
Taula resum
Crèdits totals | 60 |
Crèdits ECTS | |
Assignatures Obligatòries | 9 |
Treball de Fi de Màster | 15 |
Pràctiques externes | 6 |
Matèries Optatives i Complements Formatius | 30 |
Examen final
No es realitza examen final.
Criteris d'avaluació i exàmens
L'avaluació de l'estudiant es desenvoluparà mitjançant un sistema d'avaluació continuada. No es faran proves d'avaluació, sinó que les metodologies d'avaluació seran les mateixes que les de docència.