Màster Universitari. Intervenció Socioeducativa amb Menors i Família
Dades i indicadors
En relació amb l'alumnat
Dades i descripció
2012-13 | 2013-14 | 2014-15 | 2015-16 | 2016-17 | 2017-18 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Nou ingrés | 34 | 19 | 15 | 22 | 14 | 15 |
Nou ingrés SIIU | 34 | 19 | 15 | 22 | 14 | 15 |
Matriculats | 49 | 47 | 38 | 41 | 40 | 39 |
Titulats | 16 | 19 | 16 | 12 | 11 | 9 |
Alumne de nou ingrés: és aquell que comença uns estudis des de l’inici, que es matricula per primera vegada. Pot tenir crèdits reconeguts o no.
Alumne de nou ingrés SIIU: és aquell que comença uns estudis des de l’inici, que es matricula per primera vegada a l’estudi i que, seguint els criteris del SIIU, pot tenir menys de 10 crèdits (en cas de màster) o 30 crèdits (en cas de grau) reconeguts. El conjunt d’aquests alumnes també es pot anomenar població òptima de nou ingrés.
Alumne matriculat: és aquell que té una matrícula activa a un estudi durant un curs acadèmic. El conjunt d’aquests alumnes també es pot anomenar població total.
- No es consideren les reserves de matrícula (per espera d’obtenció de plaça en una altra universitat o per espera de reconeixement de crèdits)
- No es consideren les anul·lacions de matrícula
- No es consideren els alumnes declarats com a impagats.
Alumne titulat: és aquell que ha superat (aprovat o reconegut) tots els crèdits requerits per a la titulació; per tant, ha acabat els estudis, independentment que hagi demanat o no l’expedició del títol.
En relació amb la cohort d'ingrés
Dades i descripció
2011-12 | 2012-13 | 2013-14 | 2014-15 | 2015-16 | |
---|---|---|---|---|---|
Taxa de graduació | 38% | 72% | 62% | 64% | 50% |
Taxa d'abandonament | 29% | 6% | 5% | - | 11% |
Taxa d'abandonament definitiu: percentatge d’estudiants d’una cohort de nou ingrés que, sense haver-se titulat, no s’ha matriculat a la seva titulació ni a cap altra, ni a la mateixa universitat ni a cap altra de l’Estat espanyol, durant dos cursos consecutius.
Taxa de graduació (RD 1393/2007): percentatge d'estudiants d'una cohort d'entrada que acaben els ensenyaments en el temps teòric previst al pla d'estudis o en un curs més. La població de referència és la població de nou ingrés SIIU a temps complet.
En relació amb la promoció de titulats
Dades i descripció
2012-13 | 2013-14 | 2014-15 | 2015-16 | 2016-17 | 2017-18 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Taxa d'eficiència dels graduats | 96% | 88% | 92% | 80% | 87% | 91% |
La taxa d'eficiència es defineix com la relació percentual entre el nombre total de crèdits que ha superat un estudiant al llarg de la titulació en què s'ha titulat i el nombre total de crèdits en què s'ha matriculat efectivament. La població de referència és la població òptima.
En relació amb la població de crèdits
Dades i descripció
2012-13 | 2013-14 | 2014-15 | 2015-16 | 2016-17 | 2017-18 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Taxa d'èxit de la titulació | 99% | 100% | 100% | 100% | 97% | 98% |
Taxa de rendiment | 82% | 78% | 83% | 83% | 75% | 67% |
Taxa d'èxit: relació percentual entre el nombre de crèdits superats i el nombre de crèdits presentats a avaluació.
Taxa de rendiment: relació percentual entre el nombre de crèdits superats i el nombre de crèdits matriculats.
Qui vetlla directament per la qualitat del títol?
Comissió de Garantia de Qualitat (CGQ)
- Rosario Pozo Gordaliza
- Victoria Quesada Serra
Naomi Damon
La CGQ recull total la informació rellevant del títol (informes d'enquestes, dades, estadístiques, queixes, suggeriments, etc.) i les analitza. Pots consultar la normativa i les funcions de les CGQ.
Compromís de qualitat
Com puc fer un suggeriment o queixa?
Procés de gestió i revisió d'incidències, reclamacions i suggeriments
Planificació d'accions de millora
Rendició de comptes i transparència
Enllaç al Registre d'Universitats, Centres i Títols (RUCT)
Treballs de fi de màster
- "Estudio sobre prevención y consumo de drogas en adolescentes, 2017. Análisis de una comunidad de Mallorca"
- La transición a la vida adulta de los jóvenes extutelados. Estudio del programa de emancipación de la “Fundación de Solidaridad Amaranta”
- La violencia filio parental, una aproximación a un fenómeno emergente en la sociedad actual.
- Programas de prevención de adicción a las tecnologías de la información y comunicación: una propuesta de buenas prácticas
- Comparación de los programas de formación para padres adoptantes a nivel nacional
- El proceso de emancipación de jóvenes extutelados/as y sus dificultades
- Fundación La Caixa: el impacto del trabajo en red. Estudio comparativo de los diagnósticos realizados en Palma de Mallorca.
- La implementació de l'educació afectivosexual a l'Educació Primària de les Illes Balears
- Las competencias parentales de las familias que participan en el programa “Manitos Trabajando” del Centro de Apoyo a Niños, Niñas y Adolescentes Trabajadores de Piura, Perú.
- Les dificultats d’aprenentatge dels infants maltractats que viuen en centres d’acollida de Mallorca. Guia de recomanacions de bones pràctiques per millorar l’aprenentatge.
- Protección de menores e intervención socioeducativa con familias. Estado de la cuestión de la normativa de protección de menores y revisión sistemática cualitativa de programas de intervención familiar.
- Repercusión de la política social en el modelo social de las Islas Baleares
- Situación social y familiar del alumnado del Programa Manitos Creciendo: un estudio descriptivo en el Centro de Apoyo a Niños y Adolescentes Trabajadores de la ciudad de Piura
- Anàlisi de la intervenció amb maltractadors condemnats a Mallorca.
- Aproximació a l'escola privada i religiosa de la Postguerra a través del testimoni del seu alumnat
- Aproximación a una diagnosis del sinhogarismo en Mallorca
- El proceso de integración del adolescente inmigrante latino en Palma de Mallorca: ¿Cómo influye en su proyecto de vida?
- Estudio de caso del Programa de Integración Familiar (PIF) de Galicia
- Evaluación del Programa de Competencia Familiar implementado como programa piloto, en la comunidad de Daniel Flores Zavaleta en Costa Rica
- Implicacions per a la Pràctica Professional en la Intervenció Socioeducativa amb Famílies Homoparentals Adoptants: Dues Revisions Sistemàtiques Exploratòries
- Intervenció educativa: Reforç escolar al centre residencial de menors "Fundación Padre Montalvo"
- La prevención de drogodependencias en el ámbito familiar en Galicia: aplicación del PCF en el Centro de Día de Atención al Menor Alborada (Vigo)
- L’èxit escolar a l’Educació Primària: una proposta d’intervenció per al segon curs a partir de l’acció tutorial
- Vulnerabilitat social de les persones majors del barri del Terreno
- "Menors que veuen, menors que sofreixen"
- Abús Sexual Infantil i Resposta Sistèmica al Trauma: una Revisió Sistemàtica Exploratòria
- Anàlisi de la percepció i coneixement del Servei de Protecció de Menors per part del professorat
- Cap a la intervenció amb famílies de menors infractors en les Illes Balears: una proposta d'intervenció
- Disseny del Programa d'Educació Socio-Emocional per a infants de 6 a 8 anys en acolliment familiar en família extensa.
- Estudi sobre la situació social de les famílies a Capdepera, molt especialment, als sectors més vulnerables a l'exclusió
- Gestió de qualitat: capacitat de millorar.
- Impacte de la immigració sobre el sistema escolar del municipi d'Alcúdia i la resposta de l'escola
- L'assetjament escolar: un dany ocult
- La formació de mestres d'educació primària a les universitats espanyoles atenent aspectes relacionats amb la família i l'escola
- Las necesidades de los profesionales que trabajan dentro del Equipo de Primera Valoración y Urgencias dentro del Servicio de Protección del Menor (IMAS) de las Islas Baleares
- Revisió sistemàtica de programes Universals de prevenció de drogues basats en l'evidència
- “Famílies .... d’aquest planeta?” Estudi exploratori sobre discapacitat i família dins el binomi Fundació Amadip Esment - Institut Mallorquí d’Afers Socials
- Aplicacions del model centrat en solucions als grups d'autoajuda: treball amb famílies des del ámbit sanitari
- Comunicació entre pares i fills que presenten una deficiència i/o discapacitat auditiva
- El jou de la postguerra: anàlisi de la Llei de 17 de juliol de 1945 sobre educació primària
- El model circular narratiu en el context de la mediació familiar: una manera de deconstruir el relat que manté a les persones en el problema
- Els ambients d'aprenentatge: una estratègia metodològica pel tractament de les matemàtiques
- El Segell Pro Infància. Reconstrucció històrica
- Empatía en jóvenes residentes en el centro socioeducativo Es Pinaret
- Evaluació de l'eficàcia del programa base, Proyecto Hombre Balears
- L'activitat física com a mitjà facilitador de la socialització en contextos d'exclusió social: una proposta d'intervenció
- L'Adopció Internacional: problemàtica, característiques i necessitats educatives
- La feina de història de vida en acolliment familiar, residencial i adopció
- La homofobia escolar desde la perspectiva de la atención a la diversidad afectivo-sexual
- Les noves formes d'abús sexual infantil amb les noves tecnologies (TICS)
- Perpeción del profesorado en los centros educativos de Mallorca: La adaptación escolar de los niños adoptados
- Trajectòries d'emancipació de joves extutelats de la Fundació Natzaret
- Un sport de comentaris: anem per bon camí?
- Abús sexual infantil i la seva prevenció
- Anàlisi des d'una perspectiva familiar de les difilcutats socials que limiten la sexualitat en la vellesa.
- Anàlisi sobre l'ús que donen a les seves pàgines web i a les xarxes socials les associacions de discapacitats de Balears.
- Desensibilització i Reprocessament a través dels Moviments Oculars (EMDR) per al tractament en l'abús sexual infantil.
- Efectes del fenomen migratori en els centres escolars de Son Gotleu.
- El massatge infantil: un possible instrument per facilitar la formació del vincle entre els nins adoptats i els seus pares adoptius.
- El procés d'integració i adaptació dels menors en els centres residencials.
- Els punts de trovada a Espanya.
- Factors clau per a la capacitat d'emancipació dels joves. Estudi de cas: la llar d'acollida Llars El Temple.
- Famílies monoparentals en risc d'exclusió social
- Intervenció socioeducativa amb famílies en risc des d'un Centre Municipal de Serveis Socials de Palma.
- Intervenció socioeducativa amb menors d'entre 14 i 16 anys per a la bona adaptació de la tornada a la llar familiar, després de la seva estància en centres d'internament destinats al compliment de mesures judicials.
- La figura de l'educador en medi obert: el cas del treball de suport escolar al municipi de Binissalem.
- La precarietat de la infància a un nucli turístic. L'impacte del treball socioeducatiu en xarxa.
- La violència Filio-parental en xasos d'adopcions internacionals: una proposta de millora.
- Programes de reunificació familiar: una revisió sistemàtica
- Projecte jove i programes de tractament de drogodependencia en joves.
- Retrospectiva dels programes de violència fisioparental: una proposta.
- Validació d'un instrument per avaluar la qualitat de l'atenció residencial a Mallorca.
- Catàleg de centres específics per a infants i joves en trastorn de l'espectre autista (TEA) a l'Estat Espanyol, dirigit a famílies
- Centre Socioeducatiu Es Fusteret: anàlisi retrospectiu de casos
- Consum de drogues en menors infractors interns en un centre terapèutic.
- El treball educatiu a la xarxa al procés d'emancipació
- Estratègies cognitives
- Família i nadons. Aprenenm junts. El treball des de l'atenció primerenca amb famílies amb risc social
- Famílies multiproblemàtique. Concepte i marc teòric. programes d'intervenció a les Illes Balears.
- Implementació de tallers de risoteràpia dins el programa "Espai, joc i lleure" com a mitjà per enfortir la relació entre pares i fills
- Infància i escola durant el primer franquisme a les Illes Balears (1939-1959): una aproximació a l'escola pública a través de les memòries de pràctiques de magisteri.
- Intervenció socioeducativa amb families de risc. Estudi de cas de una menor en un centre de protecció.
- La mirada sistèmica des d' un Centre de Protecció de Menors
- La prevenció de conductes de risc sexual en l'aldolescència. La implementació de tallers en centres residencials
- Projecte jove, un treball terapèutic amb adol·lescents
- Proposta d'intervenció amb famílies de menors amb problemes de conducta
- Proposta d'intervenció socioeducativa per a situacions de fracàs adoptiu a l'àmbit residencial
- Protecció i correcció de la infància als expedients del Tribunal Tutelar de Menors de Balears
- Serveis socials d'Almuñecar (Granada). Experiència en prevenció i intervenció comunitària amb menors i familia i les drogodependències.