Com formalitzar la matrícula? (Guia ràpida)

 Guia ràpida per formalitzar la matrícula

Acadèmic UIB 

La matrícula es fa a l'apartat Alta de matrícula de l'aplicació d'Acadèmic (versió en català, en castellà i en anglès).

Per fer una modificació o una ampliació de matrícula, en el termini establert, es pot fer a l'apartat Modificació de matrícula d'Acadèmic.

Per avançar en el procés de matrícula, us podeu moure pel tren de passes:

La passa en què us trobau sempre apareix en un requadre blau.
Per avançar per la matrícula, us podeu moure pel tren de passes o fer clic als botons Següent o Tornar/Enrere. No utilitzeu els botons del navegador.

La matrícula consta de les passes següents:

Selecció de pla

Aquesta passa només apareix si teniu altres estudis iniciats a la UIB per seleccionar a quin pla d'estudis voleu matricular-vos.

Per seleccionar el pla, clicau la fletxa Icona de fletxa que apareix davant el pla.

Dades personals

Primer de tot, indicau les dades de contacte, el domicili habitual i el domicili durant el curs.

Revisau també que les dades personals i de naixement concordin amb el que apareix al vostre document d'identitat perquè tots els documents (certificat acadèmic, títol, suplement europeu al títol...) s'expediran amb aquesta informació. Per fer qualsevol correcció, contactau amb els serveis administratius.

Abans que l'estudiant comenci la realització d'assignatures de pràctiques externes és obligatori que el conveni i l'annex de pràctiques estiguin signats per totes les persones destinatàries i també la inclusió al sistema de la Seguretat Social. Per això, en el moment de formalitzar la matrícula o al perfil d'Acadèmic, heu d'indicar el número d'afiliciació a la Seguretat Social (NUSS). Consultau la informació sobre com obtenir el NUSS

En aquest apartat, acceptau les condicions de matrícula (generals i específiques, en funció dels estudis als quals us matriculau) pels serveis acadèmics i administratius que rebreu durant l'any acadèmic. Llegiu-les detingudament.

També apareixen algunes preguntes relacionades amb el tractament de dades personals i l'autorització de la cessió de dades a les empreses i entitats que ho sol·licitin amb finalitats acadèmiques o laborals i durant els cinc anys posteriors a haver finalitzat els estudis. Aquesta informació, si escau, la podreu modificar posterioment des del vostre perfil d'Acadèmic.

Qüestionari estadístic

En aquesta passa de la matrícula, heu de donar la informació que us demanam amb finalitats estadístiques.

Selecció d'assignatures

En aquesta passa, heu d'indicar de quines assignatures us voleu matricular. Abans de seleccionar-les, consultau quins són els requisits per obtenir el títol del màster que cursau a la pàgina web corresponent d'aquest estudi.

Les assignatures s'organitzen per pestanyes:

  • Pendents: hi ha les assignatures suspeses de cursos anteriors.
  • Pla: hi ha les assignatures de què us podeu matricular. En aquest apartat se solen mostrar les assignatures del curs en què estau. Per afegir-ne d'altres que no es mostren, si les regles de matrícula ho permeten, podeu fer servir el botó Afegir assignatura mitjançant codi. D'aquesta manera, si indicau el codi de l'assignatura la podreu afegir.
  • Fora del pla: només s'utilitza per incorporar assignatures que s'ofereixen en un altre pla i que es poden col·locar al vostre si la memòria de verificació del pla ho permet.
  • Preinscrites: només apareix si els serveis administratius us ha marcat assignatures concretes que heu de cursar, com per exemple els complements formatius.

Navegau per les diferents pestanyes per anar incorporant totes les assignatures de què us heu de matricular.

La selecció de les assignatures es fa amb el més Icona de creu que apareix davant cada assignatura. Quan la seleccionau, s'incorpora a l'apartat La meva selecció.

Una vegada incorporada, podeu editar-la amb el llapis Icona de llapis (per canviar el grup, si escau) o eliminar-la de la selecció amb la creueta Icona aspa.

En la majoria de casos, la selecció del grup és automàtica. En cas que hi hagi diversos grups disponibles, us apareixerà una pantalla perquè seleccioneu el que us interessa. Convé que, abans d'iniciar la matrícula, hàgiu consultat els horaris i que tingueu en compte que fins al 28 de juny de 2024 no seran definitius per als màsters de la convocatòria d'admissió de juny i, fins al 26 de juliol de 2024, per a la resta de màsters.

A la part superior de la pantalla de matrícula apareix un comptador per veure quants de crèdits i quantes assignatures incorporau a la matrícula. Exemple de comptador:

Imatge comptador 

A la modificació i ampliació de matrícula, a l'apartat La meva selecció sempre apareixen totes les assignatures de què us heu matriculat per a aquest any acadèmic, encara que ja les hàgiu cursat.

En acabar aquesta passa, l'aplicació verificarà que compliu la normativa de permanència, les regles de matrícula establertes i els prerequisits de les assignatures. Si no compliu alguna regla, us apareixerà un avís perquè modifiqueu la matrícula per complir-la.

Si alguna assignatura seleccionada requereix un certificat negatiu de delictes sexuals, heu d'indicar si autoritzau la UIB a obtenir-lo o si us comprometeu a lliurar-lo. Per autoritzar la consulta, és imprescindible indicar el nom del vostre pare o la vostra mare tal com apareix al DNI.

Condicions de pagament

Per continuar la matrícula, indicau si us hem d'aplicar algun descompte. N'hi ha que ja apareixen automàticament i altres que apareixen disponibles (pendents de documentació) per incorporar-los a la columna de descomptes seleccionats, dels quals haureu de lliurar la documentació als serveis administratius en el termini establert.

Imatge bonificacions - exempcions

Si heu sol·licitat la beca del Ministeri per cursar estudis, marcau la condició de becari.

Indicau la modalitat de pagament i si voleu fraccionar-lo.

En el camp Altres imports poden aparèixer altres preus, alguns d'obligatoris i d'altres que podríeu triar.

Confirmació de la matrícula

Finalment, us apareix el resum de tot allò de què us heu matriculat, els preus per serveis acadèmics i administratius que s'aplicaran, els terminis de venciment dels rebuts i la forma de pagament seleccionada, en funció d'allò que heu seleccionat i indicat a les passes prèvies.

Recordau que estau a punt de signar el contracte amb la Universitat sobre els serveis acadèmics i administratius per a l'any acadèmic i que els impagaments suposen un recàrrec del 5 per cent i queden com a deute, de manera que no permeten que faceu cap tràmit a la Universitat. 

Si estau d'acord amb la informació que apareix en aquesta pàgina, i per finalitzar la matrícula, clicau a Confirmar.

Si heu triat el pagament amb targeta, s'obre una passarel·la de pagament segura per pagar l'import de la matrícula.

A continuació, apareixeran els documents de la matrícula generats.

Si heu marcat el pagament domiciliat, apareixerà l'autorització SEPA que heu de lliurar als serveis administratius corresponents (emplenada i signada pel titular del compte) juntament amb la resta de documentació acreditativa de les condicions que heu marcat per gaudir d'exempcions i bonificacions.