Admissió directa

Informació general

Què és la sol·licitud d'admissió directa a màster?

És la sol·licitud que presenten els estudiants de màster per matricular-se sense haver de tornar a demanar plaça pel procediment ordinari d'admissió.

Qui hi pot participar?

Els estudiants que es troben en els supòsits següents tenen admissió directa a l’estudi de màster oficial que hagin demanat:

  1. Estudiants que provenen d’un pla d’estudis en extinció i que s’adapten al nou que el substitueix. En aquest supòsit, l’estudiant ha de fer la sol·licitud d’adaptació. S’ha de regir per les regles següents:
    • La sol·licitud d’adaptació té implícita la sol·licitud de reconeixement en el pla d’estudis de destinació dels crèdits superats en el pla d’estudis d’origen i, per tant, està subjecta al preu públic corresponent, si escau.
    • El procés d’adaptació tancarà l’expedient del pla d’estudis d’origen i no serà possible fer-hi cap matrícula ni reconeixement.
    • L’adaptació està condicionada al que estableixi el règim de permanència de l’estudiant.
  2. Estudiants que han estat penalitzats per no haver complert el règim de permanència. Si un estudiant és penalitzat per raó de no complir el règim de permanència, en haver acabat el període de penalització, la reincorporació, prèvia sol·licitud de l’interessat, serà immediata, sens perjudici del que estableixi la normativa de permanència. 
  3. Estudiants que, en haver començat un estudi de màster a la UIB, l’hagin abandonat temporalment, sempre que compleixin la normativa de permanència corresponent.
  4. Estudiants de nou ingrés que demanaren i obtingueren anul·lació total de la matrícula l’any anterior segons el Reglament acadèmic.

S'estudiarà l'admissió directa en els casos següents:

  • Beneficiaris de beques de caràcter competitiu atorgades per la UIB o per institucions externes, segons les característiques d’aquests ajuts.
  • Estudiants provinents de dobles titulacions i de titulacions conjuntes amb altres universitats, sempre que hagin passat un procés de selecció previ, es prevegi en el projecte formatiu aprovat de la doble titulació de màster o, en el cas de les titulacions conjuntes, en el conveni que les empara.

En cas de no ser acceptada la sol·licitud, l’afectat podrà interposar una reclamació davant el vicerector competent en el termini dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la notificació corresponent.

Condició d’estudiant amb dedicació diferenciada

Què és aquesta condició d'estudiant amb dedicació diferenciada?

Si us trobau en alguna o algunes de les condicions especials establertes al Reglament acadèmic, podeu sol·licitar l'autorització per cursar els estudis amb una dedicació diferenciada, de manera que podreu reduir el nombre mínim de crèdits als qual us heu de matricular, el nombre mínim de crèdits que heu de superar per continuar els estudis, adaptar l'avaluació per itineraris diferenciats, etc.

Supòsits pels quals podeu sol·licitar aquesta condició

Per ser considerat estudiant amb dedicació diferenciada, heu d’acreditar que us trobau en algun dels supòsits següents:

  1. Estar treballant amb una mitjana de dedicació equivalent, com a mínim, a la meitat de la durada màxima de la jornada ordinària de treball.
  2. Estar afectat per una discapacitat física, sensorial o psíquica en un grau igual o superior al 33 per cent.
  3. Tenir 45 anys o més en la data d’inici de l’any acadèmic.
  4. Estar en situació de protecció a la família o haver de tenir cura de persones dependents.
  5. Tenir la condició d’esportista d’alt nivell o d’alt rendiment.
  6. Estar matriculat a temps complet durant l’any acadèmic en curs en algun ensenyament oficial artístic superior, en qualsevol de les seves especialitats.
  7. Tenir una malaltia greu o haver sofert un accident que impedeixi cursar els estudis universitaris amb dedicació plena.
  8. Ser beneficiari o sol·licitant de protecció internacional.
  9. Acreditar la condició de víctima de violència de gènere.
  10. Trobar-se en altres situacions extraordinàries que l’òrgan competent valori com a determinants per ser incorporat a la situació de dedicació diferenciada a l’estudi.

La majoria d'aquests supòsits s'han d'acreditar cada any per renovar la condició i d’altres s'acrediten la primera vegada que es demana. Si aquesta condició canvia, s'haurà d’informar d’aquesta circumstància.

Estudiants de nou ingrés

Per matricular-vos amb aquesta condició, heu de tenir resolta aquesta condició amb la sol·licitud d'admissió o presentar una sol·licitud per modificació sobrevinguda durant l'any acadèmic.

Estudiants de continuació i d'admissió directa

Per matricular-vos amb aquesta condició, heu de presentar una sol·licitud per renovar la condició concedida d'anys acadèmics anteriors o per obtenir-la, del 20 de juliol al 16 d'octubre de 2025.

Modificacions sobrevingudes durant l'any acadèmic

Si durant el primer semestre es produeix una modificació sobrevinguda, l’estudiant pot fer una sol·licitud d'aquesta condició:

  • Si es fa abans de l'inici de l'ampliació de matrícula del màster, es podran fer modificacions sobre el nombre de crèdits de segon semestre i sobre les condicions acadèmiques d'assignatures de segon semestre.
  • Si es fa fins als 10 dies posteriors a l'inici de l'activitat acadèmica de cada semestre del màster, es podrà aplicar aquesta condició a les assignatures d'un semestre a l'efecte d'itineraris d'avaluació diferenciats.

Més informació

Consultau el tràmit específic.

Normativa que regula l'admissió directa als estudis de màster

 

Sol·licitud i matrícula

Quan es fa la sol·licitud d'admissió directa?

El CEP obrirà cada any acadèmic el període d'admissió directa.

Per matricular-se l'any acadèmic 2025-26, el termini per sol·licitar l'admissió directa és del 2 de maig fins al 30 de setembre de 2025.

Excepcionalment, es podran fer sol·licituds d'admissió directa abans del termini d'ampliació de matrícula del màster corresponent per a les assignatures disponibles.

Com s'ha de fer la sol·licitud?

S'ha d'emplenar la sol·licitud d'admissió directa i s'ha d'adjuntar com a annex de la sol·licitud específica adreçada al CEP de la Seu electrònica. Aquesta sol·licitud tant es pot registrar amb credencials corporatives com amb certificat electrònic.

Trobareu tota la informació d'aquest tràmit a la fitxa del procediment.

Documentació que s'ha d'aportar

  • Document per indicar el motiu pel qual demanen l’admissió directa (sol·licitud d’admissió directa), emplenat i signat electrònicament.
  • Si escau, documentació per acreditar que són beneficiaris de beques de caràcter competitiu atorgades per la UIB o per institucions externes, o que són estudiants provinents de dobles titulacions i de titulacions conjuntes amb altres universitats.

No és necessari acreditar la resta de requisits per participar-hi, ja que el CEP disposa d'aquesta informació.

Com es resoldrà i notificarà la sol·licitud?

El CEP estudiarà les sol·licituds d’aquests estudiants, n’informarà les direccions de les titulacions, resoldrà aquestes sol·licituds i informarà de la resolució els estudiants acceptats, perquè continuïn el procés de matrícula en el període corresponent.

La resolució d'admissió directa es notificarà individualment a la carpeta ciutadana de la Seu electrònica.

Matrícula

Els alumnes als quals s'hagi acceptat l'admissió directa formalitzaran la matrícula com a alumnes de continuació des de la resolució a partir:

  • del 28 de juliol a les 9 hores fins a les 23.59 hores de l'1 d'agost de 2025.
  • del 2 de setembre a les 9 hores fins a les 23.59 hores del 16 d'octubre de 2025.