Màster Universitari. Màster en Direcció i Planificació del Turisme (MDPT): 2011-12

Branca de coneixement Ciències Socials i Jurídiques
Òrgan(s) proponent(s)
Direcció estudis
Nombre de crèdits 120
Places de nou ingrés 50

BOE publicació
BOE publ. pla d'estudis
Serveis administratius responsables
Personal de contacte
Edifici on s'imparteix
Centre responsable
Documents d'interès

Preguntes Més Freqüents - Preguntas Más Frecuentes - Frequently Asked Questions [es]

Per a informació addicional visiteu les pàgines web:

Observacions:

• Preinscripcions i matrícules : Sra. Dolors Panadés Morey - Telf.: 971259895
  • Nota:
    • Aquest màster no s'ofertarà en el curs acadèmic 2012-13.
    • Actualment s'està preparant una modificació d'aquest màster, que passarà a tenir 60 crèdits. Aquesta modificació està pendent de verificació per part del Ministeri d'Educació i permetrà que s'oferti pel curs 2013-14.

Descriptor de la titulació

Criteris d'admissió

S’estableix com a requisit d’admissió la titulació de grau, amb accés preferent per als titulats en Turisme i les àrees econòmica, jurídica i social. Per a la resta, s’aplica el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual es regulen els estudis oficials de postgrau.

Si se supera el nombre de preinscrits a l’oferta de places, s’han d’aplicar els criteris de selecció següents:

• Coherència entre la titulació prèvia i els continguts del màster
  • Expedient acadèmic
  • Nivell d’anglès
  • Experiència professional en turisme
  • Altres mèrits

Objectius acadèmics i professionals

El títol de Màster Universitari en Direcció i Planificació del Turisme pretén atendre un doble objectiu general:

1. La formació de professionals d’alt nivell per a la direcció i planificació d’empreses, activitats i institucions turístiques. En aquest sentit, el títol ha de poder:
    1. Preparar professionals per a la presa de decisions en llocs d’alta responsabilitat en empreses, activitats i institucions de turisme.
    2. Capacitar els professionals per donar resposta a les exigències de sostenibilitat, diversitat i qualitat dels mercats turístics.
    3. Formar en l’aplicació de mètodes, instruments i pràctiques per al desenvolupament i la gestió eficient de les activitats turístiques.
    4. Facilitar la incorporació de solucions tecnològiques en la gestió d’establiments, activitats i destinacions
    5. Ensinistrar en habilitats per al management d’organitzacions, productes i destinacions.
    6. Proporcionar un coneixement profund dels factors que condicionen l’èxit de les activitats turístiques.

2. La formació d’experts que orientin la seva carrera professional cap a l’àmbit de la investigació i el desenvolupament del coneixement en l’àmbit del turisme. En aquest sentit, el títol ha de poder:
    1. Facilitar el desenvolupament de programes de doctorat en turisme com a fonament d’una inserció completa de l’activitat en la dinàmica universitària i com a base de la innovació en l’àmbit de la formació.
    2. Desenvolupar un currículum acadèmic que tingui en compte específicament i potenciï el caràcter transdisciplinari que requereix la formació en aquesta activitat.
    3. Desenvolupar perfils d’especialització que tinguin en compte tant les necessitats d’innovació en matèria de gestió empresarial com el desenvolupament de nous sistemes de gestió d’aspectes col·lectius.
    4. Capacitar els estudiants per iniciar-se en la investigació científica del turisme.

Estructura dels estudis

Aquesta titulació consta de 2 perfils de 8 mòduls:

• Perfil professional
  • Perfil investigador

Projecte Fi de Master

Durant l'últim semestre del programa l'estudiant haurà de realitzar un Treball Fi de Màster, sota l'adreça d'un professor del programa. L'alumne haurà de remetre un article a una revista científica basat en aquest treball i haurà de ser defensat davant un tribunal nomenat per la Comissió Acadèmica.

El pla d'estudis es pot trobar a la publicació del BOE Núm. 251 del 16 d'octubre de 2010 - disposició 15839 (en format PDF ) i les assignatures a l'apartat " Assignatures " d'aquesta titulació.

Examen final

No hi ha examen final

Criteris d'avaluació i exàmens

Consultar guies docents a l'apartat " Assignatures "

Professor coordinador ECTS

Dr. Julio Batle Lorente

Departament   Economia de l'Empresa , UIB
Telèfon  971 17 2657
E-mail   julio.batle arroba uib.es

Dr. Marco Robledo Camacho

Departament   Economia de l'Empresa , UIB
Telèfon  971 17 2636
E-mail   marco.robledo arroba uib.es

Processos administratius i altres dades d'interès

Formulari per a la presentació de suggeriments sobre el programa

Formulari de suggeriment o queixa

Comentaris i suggeriments

A la UIB volem escoltar els comentaris i suggeriments que vulgueu fer per poder millorar els nostres estudis i la informació que donam sobre els mateixos.
Si voleu ajudar-nos a millorar o teniu qualque cosa a dir, podeu fer-ho al formulari de contacte sobre els estudis de màster a la UIB