Màster Universitari. Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica (MRH2): 2016-17


Branca de coneixement Ciències Socials i Jurídiques
Òrgan(s) proponent(s)
Direcció estudis
Nombre de crèdits 60
Places de nou ingrés 30
Modalitat

Semipresencial

BOE publicació

Data de verificació : 29/07/2009
Data de l'Acord de Consell de Ministres : 12/11/2010
BOE : Núm. 305 - 16/12/2010 - número de resolució 19334
Codi RUCT de l'estudi : 4311600

BOE publ. pla d'estudis

BOE : Núm. 95 - 21/04/2011 - número de resolució 7211

Serveis administratius responsables
Personal de contacte
Edifici on s'imparteix
Centre responsable Centre d'Estudis de Postgrau
Preu públic per crèdit
  • 1a matrícula : 32,47€
  • 2a matrícula : 52,75€
  • 3a matrícula : 52,75€
  • 4a matrícula : 52,75€
Documents d'interès

Tríptic

Descriptor de la titulació

Perfil d'ingrés i criteris d'admissió

Podrán iniciar sus estudios universitarios en este título aquellas personas que:

  • Estén en posesión de un título universitario oficial español u otro expedido por una institución de educación superior del Espacio Europeo de Educación Superior que facultan en el país expedidor del título para el acceso a enseñanzas de máster.
  • Sean tituladas conforme a sistemas educativos ajenos al Espacio Europeo de Educación Superior, previa  comprobación por la Universidad de que aquellas acreditan un nivel de formación equivalente a los correspondientes títulos universitarios oficiales españoles y que facultan en el país expedidor del título para el acceso a enseñanzas de postgrado.

De acuerdo con la normativa y plazos establecidos por la universidad, el alumnado deberá preinscribirse al máster  como formalidad previa su matriculación. Si el número de solicitudes supera el número máximo de alumnos/as fijado, la Comisión Académica de la Titulación (CAT) elaborará una relación por orden de prelación a partir de la valoración de los dos criterios siguientes:

  • La nota media obtenida en el expediente académico que se tome como referencia para el ingreso del/la alumno/a en la titulación (60%), preferentemente estudios de Psicología y/o Educación.
  • El currículum profesional, en el que se valorarán preferentemente las actividades de carácter científico-profesional previas relacionadas con los temas de la titulación (recursos humanos, gestión de equipos de trabajo, formación de formadores) (40%).
     

En cualquier caso, si la CAT lo estima conveniente podrá llevarse a cabo una entrevista personal con el/la aspirante a ser admitido en el Máster.

La aceptación de la solicitud por la CAT permitirá su posterior matriculación en el Máster, a través de la unidad administrativa correspondiente de cada universidad.

Objectius acadèmics i professionals

El Máster propuesto tiene una orientación profesional, siendo uno de sus principales objetivos formar a los titulados/as para desempeñar su función en Departamentos de Gestión de Recursos humanos, formación de formadores, y dirección de centros educativos. En este sentido, las enseñanzas del Máster que se propone tienen como finalidad la adquisición por el/la estudiante de una formación avanzada orientada a la especialización profesional.

El objetivo formativo general del Máster es ofrecer los conocimientos y las competencias necesarias que permitan al estudiante ejercer como un profesional en recursos humanos, especialmente en el ámbito de la formación y dirección de equipos, tanto en organizaciones públicas como privadas. Además del conocimiento con profundidad de los aspectos generales de la Gestión de Recursos Humanos el curso permite la consecución de dos objetivos de especialización adicional a través de dos itinerarios:

  • La persona experta en Dirección y gestión de equipos de trabajo es aquel o aquella profesional que diseña, dirige, coordina, dinamiza, implementa, gestiona y evalúa planes, programas, y proyectos de actuación referidos al liderazgo y mejora de la gestión y eficacia de los equipos de trabajo en diferentes áreas y escenarios profesionales.
  • La persona experta en Dirección de centros educativos es aquel o aquella profesional que diseña, dirige, coordina, dinamiza, implementa, gestiona y evalúa planes, programas, proyectos de actuación orientados a facilitar las tareas de Dirección de centros educativos con un especial énfasis en la formación para los equipos docentes. El objetivo de la titulación que se propone es formar profesionales expertos/as en el desarrollo de estas tareas.

Accés a altres estudis i sortides professionals

El máster propuesto tiene una orientación profesional, además de facilitar el acceso al doctorado. Entre sus principales ámbitos se halla el desempeño laboral en Departamentos de Gestión de Recursos Humanos, formación de formadores, y dirección de centros educativos; tanto en instituciones de carácter público como privado.

Estructura dels estudis

La titulación consta de 60 ECTS que se impartirán en un año académico. Se permite elegir entre dos itinerarios: “Dirección y Gestión de Equipos de Trabajo” y “Dirección de Centros educativos”.

El plan de estudios se puede encontrar en el apartado " Asignaturas " de esta titulación.

Examen final

Presentación y defensa pública del Trabajo Final de Máster.

Criteris d'avaluació i exàmens

Como criterio general, la evaluación es continua y considera tanto actividades presenciales como no presenciales. Anualmente se publican los criterios de evaluación de cada asignatura en las guías docentes correspondientes, que pueden consultar en el apartado " Asignaturas ".
 

Professor coordinador ECTS

Directoras de la titulación :

Dra. M. Esther García Buades

Departament   Psicologia
Telèfon  (34) 971 17 2751
E-mail

  Formulari de contacte
  Fitxa personal

 

Dra. M. Teresa Adame Obrador

Departament   Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació
Telèfon  (34) 971 17 3136
E-mail

  Formulari de contacte
  Fitxa personal

Processos administratius i altres dades d'interès

Formulari per a la presentació de suggeriments sobre el programa

Si voleu ajudar-nos a millorar, teniu un comentari, consulta o suggeriment el podeu fer mitjançant el nostre formulari de contacte de Centre d'Estudis de Postgrau.

Sistema de garantia de qualitat

  • Composició nominal de la Comissió de Garantia de Qualitat (CGQ)
    Responsable de qualitat  María Esther García Buades
    Secretària  María Teresa Adame Obrador
    Vocal  María Carmen Dolores Ramis Palmer
    Vocal  Miquel Francesc Oliver Trobat
    PAS  M. Consolación Hernández Guerra
    Alumna  Gemma Jiménez Cifre
    Alumna  Maribel Montañez Juan
  • Normativa per la qual es creen les comissions de garantia de qualitat (CGQ)
  • Les funcions de les CGQ dels títols oficials de la UIB són les següents:

    1. Vetllar per la qualitat del títol i del professorat.
    2. Verificar la implantació del SGIQ.
    3. Desplegar la política de qualitat de la institució en l'àmbit del títol, verificar-ne el compliment i retre'n comptes a la junta de centre o al Centre d'Estudis de Postgrau .
    4. Realitzar el seguiment de l'eficàcia dels processos, analitzar els resultats i les informacions que rebin relatius a la satisfacció dels grups d'interès, la inserció laboral dels graduats, la valoració del progrés i els resultats d'aprenentatge, el desenvolupament de les pràctiques externes i dels programes de mobilitat i altres informacions, i fer propostes d'actuació amb la finalitat de millorar contínuament el títol.
    5. Revisar, analitzar i proposar accions de millora en relació amb la qualitat de l'ensenyament i del professorat.
    6. Elaborar la memòria anual de seguiment, avaluació i millora del títol i elevar-la a la junta de centre o al Centre d'Estudis de Postgrau .
    7. Qualsevol altra que els assigni la junta de centre o el Centre d'Estudis de Postgrau .
  • Compromís del títol amb la qualitat
  • Manual de qualitat de la UIB
  • Procés de gestió i revisió d'incidències, reclamacions i suggeriments (PDF)
  • La legislació exigeix que els títols oficials d'Espanya siguin avaluats positivament per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA). Aquest procés es diu verificació i la seva finalitat és assegurar que el programa formatiu que seguiràs és adequat per obtenir les competències i adquirir els resultats d'aprenentatge prevists.

    Consulta la memòria del pla d'estudis del títol oficial (12/11/2010)

    L'Espai Europeu d'Educació Superior exigeix l'existència d'un sistema que asseguri la qualitat del títol. El Sistema de Garantia de Qualitat d'aquest Programa de Màster es troba recollit i està basat en el Sistema de Garantia Intern de Qualitat de la UIB (SGIQ)

    A l'enllaç http://sequa.uib.cat/Titols-oficials/Verificacio/Titols-master-oficials/ trobareu els plans d'estudis dels títols oficials de màster verificats pel Consell d'Universitats, així com tota la documentació rellevant relacionada amb la seva verificació. A més, hi trobareu els plans d'estudis que estan en procés de verificació.

Planificació d'accions de millora

Pla de millores

Rendició de comptes i transparència

Procés Document Data/Curs
Seguiment Informe anual de seguiment i avaluació intern (2016-17) 05/06/2018
Seguiment Informe anual de seguiment i avaluació intern (2015-16) 23/06/2017
Seguiment Informe de seguiment extern (2014-15) 16/09/2016
Seguiment Informe anual de seguiment i avaluació intern (2014-15) 04/03/2016
Seguiment Informe anual de seguiment i avaluació intern (2013-14) 13/02/2015
Acreditació Informe final d'acreditació 14/07/2014
Acreditació Informe d'autoavaluació 01/03/2014
Seguiment Informe anual de seguiment i avaluació intern (2011-12) 06/02/2013
Seguiment Informe de seguiment extern (2010-11) 13/09/2012
Verificació Informe primera modificació 27/06/2012
Seguiment Informe anual de seguiment i avaluació intern (2010-11) 26/01/2012
Verificació Memòria primera modificació 28/10/2011

Comentaris i suggeriments

A la UIB volem escoltar els comentaris i suggeriments que vulgueu fer per poder millorar els nostres estudis i la informació que donam sobre els mateixos.
Si voleu ajudar-nos a millorar o teniu qualque cosa a dir, podeu fer-ho al formulari de contacte sobre els estudis de màster a la UIB