Màster Universitari. Tecnologia Educativa: E-Learning i Gestió del Coneixement (MTEE): 2015-16
Branca de coneixement | Ciències Socials i Jurídiques |
---|---|
Òrgan(s) proponent(s) | |
Caràcter |
Màster Conjunt - Interuniversitari Universitats participants: |
Direcció estudis | |
Nombre de crèdits | 60 ECTS |
Places de nou ingrés | 30 |
Modalitat |
On-line |
BOE publicació |
Data de verificació
: 28/12/2012
|
Serveis administratius responsables | |
Personal de contacte |
|
Edifici on s'imparteix | |
Centre responsable | Centre d'Estudis de Postgrau |
Preu públic per crèdit |
|
Documents d'interès | |
Enllaços |
Web del Màster |
Informació general per cursar un màster a la UIB:
- Descriptor de la titulació
- Els idiomes d'impartició de les assignatures dels màsters es poden consultar a l'apartat " Assignatures "
- Competencies bàsiques dels estudis de màster
- Informació d'accés, preinscripció i matrícula.
-
Informació general de la normativa i els procediments.
- Informació general dels impresos per cursar un màster a la UIB.
-
Informació per a estudiants amb titulacions estrangeres.
- Informació de:
Preus regulats pel BOIB Núm. 104 - 11/Juliol/2015 - Decret 65/2015 ( en format PDF )
Descriptor de la titulació
Perfil d'ingrés i criteris d'admissió
El Màster Interuniversitari en Tecnologia Educativa està dirigit a titulats universitaris amb motivació i/o experiència en àmbits afins a l'Educació, a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació i a la Enginyeria informàtica.
D'acord amb la normativa actual poden accedir al Màster totes les persones que tinguin un títol universitari oficial espanyol, o un títol expedit per una institució d'educació superior de l'Espai Europeu d'Educació Superior que faculti en el país expedidor per accedir als ensenyaments de màster. També podran accedir-hi els titulats en sistemes educatius aliens a l'Espai Europeu d'Educació Superior sense necessitat d'homologar els seus títols, prèvia comprovació per la Universitat que aquests titulats acrediten un nivell de formació equivalent als corresponents títols universitaris oficials espanyols i que faculten, en el país expedidor, per a l'accés a ensenyaments de postgrau.
El Màster estableix uns criteris de selecció dels candidats en funció de la titulació inicial, la formació prèvia en algunes disciplines i l'experiència professional en l'educació en el camp del e-learning i gestió de coneixement. Entre els mèrits de selecció destacam:
-
Idoneïtat del títol d'accés. Relació del títol de diplomat, llicenciat o grau amb els continguts del màster. Fins un màxim de 40 punts. Es valoraran en l'ordre següent:
- Títols d'accés relacionats amb l'àmbit de l'educació o de la tecnologia.
- Títols d'accés relacionats amb l'àmbit de la tecnologia.
- Títols d'accés relacionats amb l'àmbit de la biblioteconomia i documentació.
- Títols d'accés relacionats amb l'àmbit de les ciències de la comunicació.
- Altres
-
Valoració de l'expedient acadèmic de la titulació universitària oficial que da accés al Màster. Fins un màxim de 20 punts. Considerant:
- La nota mitja de l'expedient.
- La nota mitja de les matèries relacionades amb els continguts objecte d'estudi en el màster, en el cas de formació complementària.
- Valoració del currículum Vitae del sol·licitant, fins un màxim de 30 punts. Considerant l'experiència en l'àmbit del e-Learning i la gestió del coneixement.
-
Entrevista personal amb el sol·licitant. Si se considera oportú, es farà una entrevista personal amb la finalitat d'aprofundir en el coneixements de l'aspirant i en la idoneïtat d'aquest en el màster. Fins un Máximo de 10 punts. La entrevista se centrarà en:
- Nivell de motivació del candidat.
- Objectius personals, acadèmics i professionals en relació al màster.
- Disponibilitat temporal.
- Coneixements en l'àmbit del e-Learning i la gestió del coneixement.
- Se considerarà un mèrit tenir un bon domino en llengua anglesa (a partir de B2).
Objectius acadèmics i professionals
Objectius
- Analitzar les possibilitats de las TIC com nous espais per a la formació i la gestió del coneixement, incidint en els avanços que en aquest camp se donen des del e-Learning.
- Identificar els fonaments didàctics per el disseny de mitjans basats en les teories i estratègies del procés d'ensenyament-aprenentatge en e-Learning.
- Assolir els criteris necessaris per dissenyar materials multimèdia per a l'educació.
- Analitzar les possibilitats de les TIC como nous espais per a la formació i aplicacions multimèdia.
- Estructurar i desenvolupar material formatiu multimèdia atenent a l'audiència a la qual va destinat.
- Conèixer i entendre el conjunt de paràmetres que defineixen el procés de digitalització i reproducció del material de formació.
- Adquirir habilitats i competències per a la gestió de la informació i el coneixement.
- Determinar la viabilitat econòmica d'un projecto multimèdia.
- Desenvolupar una aplicació pràctica a l'àmbit del disseny de materials i/o d'entorns de formació.
- Iniciar-se en la metodologia de recerca en Tecnologia Educativa.
Competències bàsiques
- CB6. Adquirir els coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació de idees, sovint en un context de investigació.
- CB7. Aplicar els coneixements assolits i capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi
- CB8. Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, essent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- CB9. Comunicar les seves conclusions i els coneixements i arguments que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
- CB10. Integrar les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida o autònoma
Competències específiques
- A1. Analitzar les TIC como eines i instrument pel e-learning i la gestió del coneixement.
- A2. Dominar les eines i procediments para la planificació, organització i gestió dels processos de e-learning.
- A3. Dissenyar i desenvolupar programes i projectes d'innovació i de recerca a l'àmbit del e-learning.
- A4. Dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics i de materials multimèdia per la formació.
- A5. Adoptar mitjans, recursos i eines en processos de seguiment i avaluació de e-learning.
- A6. Incorporar estratègies i recursos de gestió del coneixement als desenvolupaments d'innovació i investigació en e-learning.
- A7. Gestionar i utilitzar la informació en el desenvolupament de projectes.
- A8. Redactar documentació específica de naturalesa tècnica i/o didàctica acord amb eñs programes i projectes de e-learning desenvolupats.
- A9. Aplicar models pedagògics i coneixements tècnics per la resolució de problemes de formació en e-learning.
- A10. Analitzar i aplicar eines i instrumentes per el disseny i desenvolupament de materials didàctics per el e-learning.
- A11. Dissenyar escenaris d'aprenentatge en entorns tecnològics.
- A12. Elaborar propostes innovadores en projectes de e-learning.
- A13. Desplegar processos individuals i col·lectius de gestió del coneixement en activitats i processos de e-learning.
- A14. Transferir a altres contextos la activitat pràctica desenvolupada.
- A15. Aplicar els principis del mètode científica a la resolució de problemes de investigació educativa.
- A16. Usar eines tecnològiques per el disseny i desenvolupament d'instruments i recursos per la recerca.
- A17. Aplicar tècniques d'anàlisis de dades en investigació educativa.
- A18. Difondre i comunicar resultats de investigació.
Competències transversals
- B1. Aprendre a Aprendre.
- B2. Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d'estudi.
- B3. Aplicar pensament critico, lògic i creatiu en la avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca.
- B4. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat e iniciativa.
- B5. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
- B6. Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o a un àmbit tècnic concret.
- B7. Sensibilitzar en temes mediambientals.
- B.8 Gestionar projectes tècnics i de investigació o innovació.
Competències nuclears
- C1. Gestionar la informació i el coneixement.
- C2. Expresar-se correctament de manera oral i escrita en una de las dues llengües oficials de la UIB.
- C3. Comprometrer-se amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà i como professional.
- C4. Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional
Accés a altres estudis i sortides professionals
El Màster inclou dos itineraris, el d'especializació professional i el de investigació orientat a realitzar el Doctorat.
Les sortides professionals dels titulats/ades del perfil professional són dissenyar i desenvolupar projectes de e-learning, gestionar campus virtuals i serveis de formació; disseny i creació de materials de formació; assessorament tècnic i pedagògic; i gestionar informació i coneixement.
L'àmbit de feina del perfil professional està relacionat amb:
- el món de l'empresa: departaments de recursos humans, empreses de la informació i les comunicacions, empreses d'edició i creació de multimèdia, empreses de formació per el disseny i desenvolupament de projectes i programes TIC i formació, assessorament, estudi de necessitats, etc.
- el món de la formació: gestió i organització de recursos TIC, disseny i desenvolupament de projectes i programes de e-learning, docència, etc.
Les sortides professionals dels titulats/ades del perfil investigador , són dissenyar i desenvolupar projectes de recerca en l'àmbit de la Tecnologia Educativa; gestionar projectes de investigació en l'ámbit del e-Learning; disseny i desenvolupament de projectes de recerca fonamental i de I+D+I; i assessorament tècnic i pedagògic en projectes de investigació de l'àmbit de la Tecnologia Educativa.
L'àmbit de feina del perfil investigador està relacionat amb:
- el món de la recerca: departaments de l'administració educativa i de les TIC, departaments de I+D d'empreses de la informació i les comunicacions, empreses d'edició i creació de multimèdia; departaments universitaris de l'àmbit de les ciències de la Educació i Instituts de recerca educativa; disseny i desenvolupament de projectes i programes TIC i formació, assessorament i estudio de necessitats, etc.
- el món de la formació: disseny de projectes de gestió i organització de recursos TIC, anàlisis i avaluació de la qualitat de projectes i programes de e-learning, docència, etc.
Estructura dels estudis
Les assignatures es poden trobar a l'apartat " Assignatures " d'aquesta titulació.
El pla d'estudis està estructurat en tres matèries obligatòries de 9, 6 i 15 crèdits (30 crèdits en total).
Les matèries obligatòries inclouen les assignatures dels mòduls:
- Matèries obligatòries
- les Pràctiques externes del mòdul " Pràcticum "
- Treball de Fi de Màster
Atenent a la seva formació prèvia l'estudiant podrà realitzar fins un màxim de 30 crèdits de complements de formació. Totes les assignatures de complements de formación son de 3 o 6 crèdits. Formen part dels complements de formació:
Taula resum
Crèdits totals | 60 |
Crèdits ECTS | |
Assignatures Obligatòries | 9 |
Treball de Fi de Màster | 15 |
Pràctiques externes | 6 |
Matèries Optatives i Complements Formatius | 30 |
Examen final
No es realitza examen final.
Criteris d'avaluació i exàmens
L'avaluació de l'estudiant se desenvoluparà mitjançant un sistema d'avaluació continuada. No es faran proves d'avaluació, sinó que les Metodologies d'avaluación seran les mateixes que les de docència.
Professor coordinador ECTS
Dra. Adolfina Pérez Garcias
Departament | Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació , UIB. |
---|---|
Telèfon | (34) 971 17 2881 |
Processos administratius i altres dades d'interès
-
Preinscripció i matrícula
http://cep.uib.cat/Alumnat/Admissio_Matricula/ -
Adreces i telèfons de contacte del personal administratiu del C.E.P.:
http://cep.uib.cat/EstructuraIPersonal/
Formulari per a la presentació de suggeriments sobre el programa
Si voleu ajudar-nos a millorar, teniu un comentari, consulta o suggeriment el podeu fer mitjançant el nostre formulari de contacte de Centre d'Estudis de Postgrau.
Sistema de garantia de qualitat
-
Composició nominal de la Comissió de Garantia de Qualitat (CGQ)
Responsable de qualitat Jesús Salinas Ibañez PDI Adolfina Pérez Garcías PDI Mercé Gisbert Cervera PDI Xavier Carrera Farran PAS Maria Balle Cañellas Alumne Maria Eugenia Morales Mora - Normativa per la qual es creen les comissions de garantia de qualitat (CGQ)
-
Les funcions de les CGQ dels títols oficials de la UIB són les següents:
- Vetllar per la qualitat del títol i del professorat.
- Verificar la implantació del SGIQ.
- Desplegar la política de qualitat de la institució en l'àmbit del títol, verificar-ne el compliment i retre'n comptes a la junta de centre o al Centre d'Estudis de Postgrau .
- Realitzar el seguiment de l'eficàcia dels processos, analitzar els resultats i les informacions que rebin relatius a la satisfacció dels grups d'interès, la inserció laboral dels graduats, la valoració del progrés i els resultats d'aprenentatge, el desenvolupament de les pràctiques externes i dels programes de mobilitat i altres informacions, i fer propostes d'actuació amb la finalitat de millorar contínuament el títol.
- Revisar, analitzar i proposar accions de millora en relació amb la qualitat de l'ensenyament i del professorat.
- Elaborar la memòria anual de seguiment, avaluació i millora del títol i elevar-la a la junta de centre o al Centre d'Estudis de Postgrau .
- Qualsevol altra que els assigni la junta de centre o el Centre d'Estudis de Postgrau .
- Compromís del títol amb la qualitat
- Manual de qualitat de la UIB
- Procés de gestió i revisió d'incidències, reclamacions i suggeriments (PDF)
-
El Sistema de Garantia de Qualitat d'aquest Programa de Màster es troba recollit i està basat en
el Sistema de Garantia Intern de Qualitat de la UIB (SGIQ)
A l'enllaç http://sequa.uib.cat/Titols-oficials/Verificacio/Titols-master-oficials/ trobareu els plans d'estudis dels títols oficials de màster verificats pel Consell d'Universitats, així com tota la documentació rellevant relacionada amb la seva verificació. A més, hi trobareu els plans d'estudis que estan en procés de verificació.
Comentaris i suggeriments
Si voleu ajudar-nos a millorar o teniu qualque cosa a dir, podeu fer-ho al formulari de contacte sobre els estudis de màster a la UIB